تیونینگ ظاهری خودرو
تیونینگ خودرو1-انواع تیونینگ 2-معایب و مزایا تیونینگ مکانیک کار
ECU خودرو معمولاً برای ارتقای عملکرد موتور نیاز به نقشه برداری مجدد دارد و این شامل زمان بندی جرقه نیز می شود. علاوه بر موارد ذکر شده، می توان تقویت دینام خودرو را نیز امتحان کرد و از وایر های با مقاومت کمتر، سوزن های انژکتور قوی، شمع های چند الکترود و تقویت کوئل استفاده کرد. تیونر ها از اصطلاح تعلیق ورزشی برای توصیف سیستم تعلیق استفاده می کنند که فنر های ورزشی کوتاه تر و کمک فنر های تنظیم شده محکم تر را ترکیب می کنند. سیستم تعلیق اسپرت استاندارد برای رانندگانی طراحی شده است که خواهان ظاهری اسپرت هستند، بدون اینکه چیز زیادی در راحتی خود از دست بدهند. آن ها معمولاً شامل چهار کمک فنر کوتاه شده و فنر های پایین آورنده مناسب تنظیم شده هستند. تعویض سپر جلو و عقب خودرو با توجه به نوع خودرو یکی دیگر از روش های تیون ظاهری می باشد که با توجه به ابعاد و مدل خودرو انجام می شود.
تیونینگ موتوری خودرو، فرآیندی است که به منظور بهبود عملکرد، افزایش قدرت و توان موتور، و بهبود کارایی سوختسوزی انجام میشود. این نوع از تیونینگ شامل تغییرات در سیستم احتراقی، سیستم توربوشارژر یا سوپرچارژر، سیستم تزریق سوخت، سیستم انتقال قدرت، و دیگر قسمتهای مرتبط با عملکرد موتور است. این شرکت امروزه وظیفه تیونیگ خودروهای بسیار مجللی را به عهده دارد. از شرکت های خودروسازی بزرگ، مرسدس بنز، اسمارت و می باخ با شرکت برابوس همکاری می کنند. تمرکز اصلی این شرکت تیونینگ خودرو، افزایش قدرت موتور، بالا بردن گشتاور و عملکرد موتور است.
ممکن است افراد به این امور راضی نشده و به نصب مانیتور ها پشت کلاهک صندلی بپردازید. از بین تمام روش هایی که می توانید ماشین خود را تنظیم کنید، تنظیم تایر ممکن است مهم ترین باشد. این به این دلیل است که لاستیک و تایر ها تأثیر عمیقی بر چسبندگی و کنترل خودرو در جاده دارند. با تغییر سایز، الگوی آج یا فشار لاستیک های خود، می توانید به طرز چشمگیری نحوه کنترل خودرو خود را بهبود ببخشید. اگر تایر های جدیدی با ترکیبات مختلف نصب کنید، در رانندگی در آب و هوای خشک و مرطوب از چسبندگی بهتری نیز بهره مند خواهید شد. جلوپنجره قطعهای در بخش جلوی خودروست که علاوه بر زیبایی باعث افزایش ورود هوا به محفظه پیشرانه و خنک کردن آن میشود.
این به این دلیل است که آنها برای راحتی در کارخانه طراحی شده اند و به دلیل استرس بیشتر سریعتر از حد مطلوب فرسوده می شوند. از نظر فنی پیچیده ترین و همچنین بهترین راه برای پایین آوردن خودرو، استفاده از سیستم تعلیق کویل اور است که به عنوان تعلیق پیچی نیز شناخته می شود. برای مثال، سیستم تعلیق BILSTEIN B16 یا BILSTEIN EVO T1 coilover . کمک فنرها یا صفحات فنری دارای رزوه ای هستند که تیونرها می توانند از آن برای تنظیم دقیق پایین آمدن استفاده کنند. بسیاری از کویل اورها نیز امکان تنظیم فردی نیروهای میرایی را فراهم می کنند. یک چرخ کوچک روی هر کمک فنر میتواند برای تنظیم منحنیها یا ویژگیهای سختی مختلف از نرم تا محکم استفاده شود که به شدت بر رانندگی تأثیر میگذارد.
نصب سنسور های دمای موتور، فشار توربو، دمای روغن و… میتواند اطلاعات دقیقی را به راننده ارائه دهد و به او کمک کند تا در شرایط مختلف رانندگی، تصمیمات بهتری بگیرد. مانند سیستم های کنترل پایداری (ESP)، کنترل کشش (TCS) و مانیتورینگ فشار تایر (TPMS)، که به بهبود ایمنی و پایداری خودرو در شرایط مختلف جاده ای کمک میکند. نصب سیستم های صوتی پیشرفته، صفحه نمایش های لمسی و سیستم های ناوبری میتواند تجربه کاربری بهتری را ارائه دهد. این تغییرات علاوه بر بهبود بصری، میتوانند آیرودینامیک خودرو را نیز بهبود بخشند. لنت های سرامیکی یا نیمه فلزی میتوانند به افزایش طول عمر و کارایی ترمز کمک کنند. با استفاده از تکنیک های بهینه سازی مانند تنظیم مجدد نرمافزار ECU و استفاده از قطعات سبک تر، میتوان مصرف سوخت را کاهش داد و بازدهی بیشتری از موتور کسب کرد.
برای اینکه بتوان تیونینگ خودرو را به خوبی و با کیفیت بالا انجام داد باید لوازم استاندارد موردنیاز آن را شناخته و تهیه کرد. برای تیونینگ ظاهری و فنی خودرو طیف زیادی از لوازم ریز و درشت وجود داشته که هر کدام سبب ایجاد تغییرات خاصی در بعد فنی و ظاهری خودرو میشوند. یک خودروی تیون شده قرار است از لحاظ ظاهر و قدرت موتور، سرعت، مشخصات فنی و داخلی از خودروی مشابه خود بالاتر باشد. در ادامه به بررسی انواع تیونینگ خودرو میپردازیم که شامل تیونینگ موتور، سیستم تعلیق، ترمز، انتقال قدرت، ظاهری، داخلی، الکترونیکی، نورپردازی، اگزوز، ایمنی، صوتی و آیرودینامیک میشود. معمولاً هر چه خودرو لوکستر باشد، رینگ و لاستیک جذابتر با طراحی بهتری دارد.
تیون سقف خودرو به مجموعه ای از تغییرات و اصلاحاتی گفته می شود که بر روی سقف خودرو اعمال می شوند. این تغییرات می توانند شامل نصب سانروف، تغییر رنگ سقف و استفاده از چسب های ویژه باشند. سانروف و قابلیت باز و بسته شدن آن به رانندگان و سرنشینان امکان استفاده از هوای آزاد در فصل های گرم تر را می دهد و به زیبایی خودرو کمک می کند. به عنوان مثال، استفاده از چسب های سیاه برای ماشین های سفید یکی از رایج ترین روش های تیونینگ سقف خودرو است. گاهی اوقات مالک خودرویی دوست دارد سقف فلزی خودرو را با نمونهای قابل باز شدن تعویض نماید. برخی شرکتهای تیونینگ توانایی انجام چنین کاری را دارند و میتوانند سقف استاندارد را جدا نموده و نمونهای تاشو و بازشونده را نصب کنند.
در ادامه به بررسی بخشهای مختلف تیونینگ خودرو خواهیم پرداخت با ما همراه باشید. تیونینگ ترمیمی و بازسازی خودرو شامل فرآیندهایی است که به منظور بازسازی و بهبود وضعیت فنی و ظاهری خودروها انجام میشود. این نوع تیونینگ خودرو شامل بازسازی خودروهای کلاسیک، تعمیر خودروهای دست دوم، یا تغییرات جزیی و کوچک در خودروهای کنونی است. همانطور که مشاهده کردید، راههای زیادی برای ارتقا یا به اصطلاح تیونینگ خودرو، چه در ظاهر و چه در مشخصات فنی وجود دارد. برای اعمال هر گونه تغییری بهتر است با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید و از راهنماییهای آنها بهره ببرید. جلوپنجرههای بزرگ، معمولاً ظاهر اسپرتتر و باصلابتتری به خودرو میدهند.
علاوه بر این، به عنوان یک قاعده، تمام لاستیک های روی خودرو باید یک اندازه باشند. وقتی صحبت از طراحی لاستیک به میان می آید، نوارهای لاستیک خود چسب بر ظاهر رینگ تاکید می کنند. نام سازنده لاستیک همیشه نباید روی لاستیک باشد - نام راننده یا باشگاه تیونینگ نیز محبوب است. در حال حاضر نیز عملیات تیونینگ خودروها توسط مراکز معتبر انجام این کار صورت میگیرد. در واقع هماکنون شرکتهای مختلف و ریز و درشتی وجود دارند که تمرکز اصلی آنها روی عمل تیونینگ خودروهای گوناگون قرار گرفته است.
از برترین شرکت های تیونینگ در جهان هستند.2- تیونینگ خودرو به چه معناست؟تیونینگ به معنای ارتقا خودرو است. از این رو ایجاد تغییرات در شکل ظاهری و بخش فنی خودرو، به معنای تیونینگ خودرو است.3- انواع تیونینگ خودرو کدام اند؟تیونینگ خودرو به صورت کلی به دو بخش تیونینگ ظاهری و تیونینگ فنی خودرو تقسیم می شود.. تیونینگ خودرو میتواند راهی عالی برای بهبود عملکرد، ظاهر و شخصیسازی خودرو شما باشد. با این حال، قبل از انجام هرگونه تغییر در خودرو، مهم است که هدف خود را مشخص کنید، با یک متخصص مشورت کنید و از قطعات با کیفیت استفاده کنید. همچنین، به خاطر داشته باشید که برخی از تغییرات در خودرو ممکن است با قوانین راهنمایی و رانندگی مغایرت داشته باشد.
فرآیند مذکور با ارتقای قطعات موتور آغاز میشود که شامل نصب توربوشارژر یا سوپر شارژر، تغییر سیستم تزریق سوخت، و بهبود سیستم اگزوز برای افزایش قدرت و بهرهوری است. همچنین، سیستم تعلیق و ترمزها نیز برای بهبود کنترل و ایمنی خودرو تقویت میشوند. تغییرات در سیستم انتقال قدرت، مانند نصب کلاچهای قویتر و گیربکسهای پیشرفتهتر، نیز بخش مهمی از تیونینگ است. خودروهای فابریک کارخانه با توجه به شرایط کلی جادهها ساخته میشوند و اغلب آنها از لاستیکهای با پهنای کمتر و رینگهای کوچکتر استفاده میکنند. همچنین ارتفاع سیستم تعلیق آنها از سطح زمین نیز بیشتر است؛ اما افرادی هستند که میخواهند علاوه بر کاهش ارتفاع سیستم تعلیق خودروی خود از رینگ و لاستیکهای بهتر استفاده کنند. به همین خاطر میتوان رینگ و لاستیکهای حرفهای و باکیفیت را از برخی شرکتها تهیه کرد.
تیونینگ خودرو در واقع تغییر و یا تعویض بخشی از قسمتهای خودرو به منظور زیباتر کردن و بهتر کردن خودرو میباشد و بعضی از افراد از اصطلاح اسپرت کردن خودرو نیز استفاده میکنند. این اجزا به کاهش مقاومت هوا و افزایش فشار بر روی بدنه خودرو کمک میکنند، که در سرعت های بالا پایداری بیشتری به همراه دارد. تنظیمات گیربکس برای بهبود شتاب و کاهش زمان تعویض دنده میتواند عملکرد خودرو را بهطور قابل توجهی بهبود دهد. تیونینگ این سیستم میتواند شامل تغییرات در فنر ها، کمک فنرها، میل تعادل و سایر اجزا باشد. این شامل افزایش قدرت، بهبود مصرف سوخت و استفاده از قطعات با کیفیت بالاتر است. غیر از باز شدن دربها به طرف بالا، میتوان با قرار دادن لولای دربها در بخش بالایی، آنها را طوری تنظیم کرد که ابتدا کمی به طرفین و سپس به سمت بالا باز شوند؛ درست مانند بالهای عقاب.
این تغییرات میتوانند از تغییرات ساده مانند تعویض یک قسمت کوچک تا تغییرات جامع و گسترده بر روی بدنه و استایل کلی خودرو باشد. بسیاری از افراد، زیبایی ظاهری خودروی خود را در کاهش ارتفاع خودروی خود میبینند اما این کار میتواند به جلوبندی و فرمان پذیری راحت خودرو آسیب وارد کند. یکی دیگر از تغیرات مهم و کاربردی در تغیر چهره خودرو، تعویض سپرها میباشد. سپرهای عقب و جلو میتواند متناسب با همان حجم و فضا به حالتهای متفاوتی تغیر پیدا کند که این نوع تغیر بستگی به تغییرات قبلی در تیونینگ خودروی شما دارد. تعویض سیستم اگزوز استاندارد با مدلهای اسپرت، به بهبود جریان خروجی گازها و کاهش فشار برگشت کمک میکند. تیون سیستم تعلیق یک تیون فنی خودرو است که می تواند هندلینگ و کیفیت سواری خودرو شما را بهبود بخشد.
این مجموعه با تجریهی هزاران همراهی در خرید و با ارائهی خدمات همه جانبهی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربهی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. تعویض گیربکس، سر سیلندر، میلنگ، سوپاپها نیز از دیگر موارد مؤثر در افزایش راندمان پیشرانه خودرو است. برخی افراد نیز ترجیح میدهند که موتور خودرو را با موتوری با حجم بیشتر تعویض کنند که این عمل در کشور ما کاملا غیرقانونی بوده و جرم محسوب میشود. با رعایت نکات ایمنی، میتوانید از آسیب به خودرو و خطرات احتمالی جلوگیری کنید. پس از نصب و تنظیم قطعات، باید خودرو تست شود تا عملکرد آن بررسی شود. در این مرحله، ممکن است نیاز باشد که تنظیمات قطعات مجدداً انجام شود تا عملکرد خودرو بهینه شود.
در ارتباط با منیفولد یا لوله جدید، می توان اسب بخار بیشتری نیز بدست آورد. دیفیورز یک جز مکانیکی بوده که برای بالا بردن زیبایی ظاهری خودرو در قسمت عقب و پایینی سپر نصب شده و جریان هوای زیر ماشین را تنظیم می کند. در نهایت، تیون خودرو بستگی به نیاز ها و سلیقه شخصی خودرو ساز یا مالک خودرو دارد. اما مهم است که تیون به صورت حرفه ای و مطابق با استاندارد ها انجام شود تا از مشکلات احتمالی و اثرات منفی بر روی عملکرد و ارزش خودرو جلوگیری شود. هم چنین، باید توجه داشت که تیونینگ خودرو باید با رعایت قوانین و مقررات و استاندارد های ایمنی انجام شود.
بهطور خلاصه تیونینگ خودرو به معنای ارتقا مشخصات فنی و ظاهری یک خودرو است. پس از انجام تغییرات، تست و ارزیابی دقیقی از عملکرد خودرو در شرایط مختلف صورت میگیرد. این ارزیابی شامل تست رانندگی، بررسی عملکرد موتور، کنترل سیستمهای الکترونیکی و اطمینان از ایمنی خودرو است. از تغییرات موتوری و مکانیکی تا تزئینات ظاهری و بهینهسازیهای الکترونیکی، تیونینگ به عنوان یک هنر و تکنولوژی، خلق یک خودروی منحصر به فرد و بهبود تجربه رانندگی را فراهم میکند. تیونینگ خودرو به زبان خودمانی یعنی ارتقا دادن خودرو که این ارتقا ممکن است فقط در ظاهر ماشین و یا مشخصات فنی، داخلی و یا تقویت موتور و یا حتی همه این موارد با هم باشد.
میتوان از خطوط برجسته و حجیم در طراحی سپر استفاده کرد که ظاهر خودرو را هم بزرگتر از آنچه هست نشان دهد. در طی این فرآیند وجود شمع های جرقه زن مناسب برای مطابقت با دمای داخل موتور کلیدی است. انتخاب صحیح شمع ها با توجه به تنظیم موتور و هم چنین مدل خودرو تعیین می شود. می توانید با تکنسین خود صحبت کنید تا ماشین شما را تنظیم کند تا مطمئن شوید که شمع های جرقه را درست می کنید. نرم افزار نقشه روی ECU چیزی است که زمان جرقه را کنترل می کند، بنابراین مهم است که نقشه صحیح روی ECU باشد.
این ارتقا میتواند در ظاهر، عملکرد یا هر دو مورد به صورت همزمان انجام شود. تیونینگ خودرو چیست؟ یا به زبان عامیانه تیونینگ خودرو یعنی چه؟ به معنای ارتقا و شخصیسازی خودرو است. مجموعه طهران موتور یکی از مراکز معتبر و حرفهای در زمینه تعمیر و نگهداری خودرو در تهران است. این مجموعه با داشتن تیم فنی مجرب و استفاده از تجهیزات پیشرفته، به ارائه خدمات تعمیر و نگهداری موتور خودرو میپردازد. بهترین راه برای یافتن یک کارگاه تیونینگ خوب از طریق توصیه هایی از صحنه است.
ممکن است تمامی تغیرات تیون خودرو در جهت نشان دادن ظاهری قدرتمند در خودرو باشد، قطعا در این حالت، یک سپر ظریف و کوچک نمی تواند این قدرت را القا کند و میبایست از سپری با خطوط ناملایم و حجیم تر استفاده کرد. همانطور که همه ما دیده ایم، خودروهای حرفهای به شیوهای غیر معمول از خودروهای موجود، به صورت بال پرنده باز و بسته میشوند. و برای ایجاد چنین حسی اقدام به تغیر زاویه باز و بسته شدن دربهای خودروی خود میکنند. استفاده از کلاچ های با کارایی بالا و فلایویل های سبک تر میتواند به انتقال بهتر نیرو و کاهش زمان تغییر دندهها کمک کند. این فرایند به افراد این امکان را میدهد که خودرو های خود را از نظر فنی و بصری ارتقا دهند و تجربه ای منحصربهفرد از رانندگی داشته باشند.
علاوه بر این خودروهای تیونینگ شده فقط مشتریهای خاص خود را دارند و خریدوفروش آنها مانند خودروهای معمولی بهآسانی صورت نمیگیرد. مواردی دیگر مانند تغییر داشبورد، تغییر رنگ خودرو، استفاده از استیکر و کاورهای حرفهای، تغییر فرمان، تعویض صندلیها خودرو و یا تغییر رنگ کابین نیز در بخش تیونینگ ظاهری خودرو انجام میشوند. به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از پدال، فراری ۲۹۶ GTS پس از تیونینگ Novitec با نام N-Largo شناخته میشود. نام این خودرو به بزرگتر شدن ابعاد بدنه و افزایش قدرت خودرو اشاره میکند. عرض نسخهای که نوویتک تیون کرده، ۱۲ سانتیمتر نسبت به نسخه اصلی افزایش یافته است.
تغیر و تعویض سیستم ترمز کاسهای به سیستم ترمز دیسکی سوراخ دار یکی دیگر از مواردی هست که میتواند وزن خودرو را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد. با توجه به نیاز ها و سلیقه های مختلف، انواع مختلف تیونینگ وجود دارد که هرکدام میتوانند تجربهای متفاوت از رانندگی را به ارمغان بیاورند. تغییر در فرم بدنه و حذف زوایای تیز میتواند به بهبود جریان هوا و کاهش فشار ایجاد شده بر روی بدنه کمک کند. استفاده از مواد سبک تر مانند فیبر کربن برای بدنه و سایر اجزا میتواند به کاهش وزن کلی خودرو و بهبود عملکرد آن کمک کند. در این بخش به تغییراتی که میتوانند ایمنی خودرو را افزایش دهند، می پردازیم.
مجموعه اتو بی رنگ علی مومنی با استفاده از کادری مجرب و کارآزموده، تیمی حرفهای برای خدماترسانی به شما مشتریان گرامی مهیا کرده است. در واقع علت اصلی تیونینیگ موتور پیشگیری از اتلاف انرژی و استفاده صحیح از قدرت و توان بیشتر بوجود آمده است. نمایشگاه اتومبیل کاروکیا با مدیریت محمدصادق میرزائی، دارای بیش از 25 سال سابقه در زمینه خرید و فروش خودروهای لوکس و لاکچری، خارجی و ایرانی در منطقه شرق تهران فعالیت دارد. تیونینگ خودرو موضوعی پیچیده و گسترده است و ممکن است سوالات زیادی در مورد آن داشته باشید. در این بخش به برخی از سوالات متداول درباره تیونینگ خودرو پاسخ دادهایم.
تیونینگ ترمیمی و بازسازی خودرو بستگی به شرایط و نیازهای مالک خودرو دارد. این اقدامات ممکن است به منظور بهبود وضعیت فنی، استایل خودرو یا حتی به منظور جمعآوری و بازسازی خودروهای کلاسیک انجام شود. اما نکته مهم در استفاده از این سیستم این است که سیستم توربو شارژ بر هر خودرویی قابل استفاده نمی باشد و باید بررسی شود که موتور خودروی شما از آن پشتیبانی میکند یا خیر. معمولا اکثر خودروهای موجود در ایران، به جز چندین مدل محدود دارای جلو پنجره کوچک و محدودی هستند در صورتی که خود جلو پنجره بزرگ، به تنهایی میتواند نماد قدرت خودرو باشد. تعویض اسپیک های استاندارد با مدل های با کیفیت میتواند تجربه شنیداری بهتری را برای راننده و سرنشینان فراهم کند.
در ضمن استفاده از سایت HiBlog های بلاگ رایگان بوده و اینترنت شما به صورت نیم بها محاسبه می شود. من مرتضی قانع هستم، متولد 1373 در اراک، دانش آموخته مهندسی کامپیوتر و مدیریت بازرگانی. سال 1396 کار خودم را در حوزه تولید محتوا در زمینههای خودرو، فناوری و نظامی آغاز کردم. از آن زمان تاکنون، من هزاران مطلب مختلف در حوزه های متفاوت نوشتم و با رسانههای مختلفی همکاری کردم. البته بخش درخشان کارنامه من، همکاری تماموقت با دیجیاتو از سال 1402 است.
شرکت هنسی در کنار تیونینگ انواع خودرو، وظیفه تولید و ساخت خودرو را هم به عهده گرفته است. تیونینگ ماشین یکی از راه هایی است که به کمک آن می توان خودرو را اتقا داد. امروزه شرکت های بسیار زیادی در سراسر جهان، وظیفه تیونینگ حرفه ای خودرو را به عهده دارند. اما آیا می دانید که در زمان انجام تیونینگ خودرو، چه قسمت هایی تغییر می کند؟ بزرگترین و برترین شرکت های تیونینگ خودرو کدام اند؟ نمایشگاه ماشین کاروکیا در این مطلب قصد داریم تا به این سوالات شما پاسخ دهیم. روشهایی که در ادامه بیان می شود با فرض ثابت ماندن حجم موتور فرضی ما می باشد.
در کارگاههای تیونینگ خودرو که در برندهای خاص تخصص دارند، انتخاب گستردهتری و تخصص بیشتری خواهید یافت. اما مهم نیست که ظاهر یک رینگ چقدر چشمگیر است، متأسفانه هر چیزی که خوشایند است مجاز نیست. برای مثال، عناصر یا اجزای بسیار درخشان که از کناره بیرون زده اند، ممنوع است. زیرا سایز رینگ و سایز لاستیک باید با مشخصات مندرج در گواهی ثبت مطابقت داشته باشد. سایز رینگ و لاستیک دیگری که ممکن است اجازه رانندگی داشته باشید را می توانید در سند CoC (گواهی انطباق) وسیله نقلیه خود بیابید. فروشگاه اینترنتی دیاکو شاپ در راستای فروش تخصصی لوازم یدکی ماشین و قطعات انواع خودروهای خارجی همراه با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تاسیس گردیده است.
این کمپانی که توسط یک ابرانی تاسیس شده است، فعالیت خودش را از سال 1989 آغاز کرد. تمرکز اصلی کمپانی منصوری تیونینگ خودرو شرکت هایی مانند بنتلی، رولز رویس و استون مارتین است. وجود ایده های شگفت انگیز و افزایش هرچه بهتر کارایی ماشین ها، از مهمترین ویژگی های این کمپانی تیونینگ خودرو است. البته شما مجاز به تیونینگ ماشین خود هستید - البته به شرطی که واقعا ماشین خود را تیونینگ کنید و نه وسیله نقلیه همسایه خود. در صورت خطاهای نصب، که حتی تیونرهای سرگرمی پیشرفته به سختی می توانند پیش بینی کنند، مجوز عملیات عمومی ممکن است منقضی شود. البته این فقط در صورتی اعمال می شود که ماشین تیونینگ شده خود را به جاده های عمومی ببرید.
واژهای که در چند سال اخیر کاملاً بین جوانان و طرفداران خودرو همهگیر شده تیونینگ Tuning است؛ اما میخواهیم بدانیم تیونینگ خودرو به چه معناست و چه بخشهایی را شامل میشود. یکی از این راه کف تراشی سیلندر است که موجب کاهش حجم محفظه احتراق و افزایش نسبت تراکم موتور میشود. از سوی دیگر با افزایش نسبت تراکم موتور، راندمان موتور نیز افزایش مییابد. ایجاد دستی سانروف و تغییر رنگ سقف خودرو یا حتی حذف سقف خودرو و تبدیل آن به یک خودروی کروک، از جمله تغییرات این بخش است. رینگهای بزرگ با لاستیکهای پهن، ارتفاع زیاد و غیرعادی خودرو از زمین به همراه سیستم صوتی چندین هزار وات و بلندگوهای زیاد از خصوصیات سبک داب است. نوویتک یکی از معروفترین تیونرهای بازار خودرو است که محصولاتی دلچسب را به مشتریان ارائه میدهد.
مجموعه هنرکده علی مومنی با بیش از 15 سال سابقه حرفهای در زمینه پولیش بدنه خودرو های خارجی آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی میباشد. مجموعه هنرکده علی مومنی با بیش از 15 سال سابقه حرفهای در زمینه تعویض قطعات خودرو های خارجی آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی میباشد. در آخر لازم دیدیم که بیان کنیم امیدوار هستیم هیچ زمانی نیازمند به مراجعه به من و سایر دوستان شاغلم در این صنف نباشید. نمونهکارها، سابقه، رضایت مشتریان و مجموعه تخصصی دایر صافکاری نقاشی و ابزارآلات کامل و … گواه هنر و تخصص مادر خدمات تخصصی بدنه خودرو است. سیستم تعلیق، راحتی، ایمنی و دینامیک سواری را تعیین می کند - به ویژه در هنگام دست انداز جاده و پیچ ها. در خودروهای تیونینگ شده، قطعات لاستیکی به فلز بین اجزای سیستم تعلیق منفرد - پایههای تعلیق - اغلب ضعیفترین حلقه در بین تمام اجزا هستند.
همچنین ممکن است دیگر مجاز به رانندگی با وسیله نقلیه در جاده های عمومی نباشید. بررسی اقدامات ساختمانی روی خودرو توسط کارشناسان می تواند از این امر جلوگیری کند. اما چگونه می توان تایید را دریافت کرد؟ گواهی قطعات یا گواهی ABE (مجوز عملیات عمومی) در آلمان می تواند در اینجا به شما کمک کند. یک سیستم صوتی برتر در ماشین در درجه اول از نظر آکوستیک متقاعد کننده است - حتی مقداری بیس احساس می شود. با این وجود، ممکن است استفاده از بلندگوهای مخصوص خودرو با ساب ووفر برای فرکانسهای بیس توصیه شود. چسبندگی ضعیف لاستیک، یعنی چسبندگی ناکافی در جاده، می تواند عواقب کشنده ای داشته باشد.
تیونینگ به معنای انجام اقدامات فنی و ظاهری روی خودرو در جهت بهبود عملکرد خودرویی است که از خط تولید خارج شده است. به طور کلی، خودرو های تولید شده به صورت سریال در نسخه های نسبتاً ابتدایی عرضه می شوند، به این معنی که می توانند بسیار بیشتر از آنچه در حال حاضر انجام می دهند ارائه دهند. توجه داشته باشید که تیون خودرو می تواند منجر به نصب قطعات نامناسب و آسیب رسیدن به اتومبیل می شود. به همین دلیل لازم است که افراد بدانند هدف ازتیون خودرو چیست و شامل چه اقدامات ظاهری و فنی می شود. در این مقاله ما تیونینگ خودرو را از صفر تا صد به ساده ترین شکل ممکن توضیح خواهیم داد.
این قوانین در مورد املاک خصوصی یا در برخی از روزهای مسیر اعمال نمی شود . Trackday یک رویداد رانندگی رایگان در مسیری است که به همین منظور تعطیل شده است. این می تواند یک پیست مسابقه ای مانند نوربرگ رینگ یا یک آسفالت فرودگاه تبدیل شده باشد. در هر صورت، ترافیک عمومی دور نگه داشته می شود و برای یک بار هم که شده مقررات ترافیک جاده ای نقشی کم یا اصلاً ایفا نمی کند. همه روزهای پیست به ابزار پیست نیاز ندارند، یعنی خودرویی که مخصوص این کار تنظیم شده است. اساساً هر کسی که می تواند یک ماشین تیونینگ شده رانندگی کند می تواند شرکت کند.
البته برخی تیونرها به دنبال کاهش مصرف سوخت یا حتی عملکرد نرمتر خودرو هستند. در کل هدف از تیون کردن خودرو بهبود عملکرد کلی آن در پاسخ به درخواستهای مالک است. معمولاً تیونینگ باعث کاهش قابلیت اطمینان خودرو میشود اما اگر بهصورت اصولی و توسط شرکتی متخصص انجام شود مشکلی ایجاد نخواهد شد. علاوه بر بخشهای فنی شاهد ایجاد تغییرات در ظاهر خودروها و کابین آنها نیز هستیم. برخی تیونرها نیز فقط متخصص بهبود طراحی خودروها هستند و به قوای محرکه دست نمیزنند. زمانی که در آمریکای شمالی، تغییراتی در فوردهای نوع A به وجود آمد.
این تغییرات باعث بهبود هندلینگ و کیفیت سواری میشوند، بهویژه در شرایط رانندگی پر فشار و در مسیرهای پر پیچوخم. همچنین، ارتقای سیستم ترمز برای بهبود قدرت توقف و امنیت خودرو اهمیت دارد. نصب دیسکهای ترمز بزرگتر، لنتهای ترمز با عملکرد بالا و کالیپرهای جدید از جمله اقداماتی هستند که در این راستا انجام میشود. این تغییرات میتوانند توانایی ترمزگیری خودرو را بهبود بخشیده و از حوادث جلوگیری کنند. هدف اصلی انجام تیون خودرو عبارتند از افزایش قدرت موتور و عملکرد فنی آن برای بالا بردن شانس پیروزی در مسابقات اتومبیل رانی حرفه ای و هم چنین بهبود ظاهر خودرو از طریق نصب تجهیزات حرفه ای می باشد. توجه کنید دسته بزرگی از افراد قصد خود را از تیون کردن اتومبیل خود دور گیری راحت در جاده ها عنوان می کنند.
هنگامی که قطعات مربوط به ایمنی در حال تنظیم هستند - به عنوان مثال، تغییرات در سیستم تعلیق، این نیز اعمال می شود. بسیاری از کارگاه های تیونینگ تخصص خود را مستقیماً از قطعه ساز یا خودروساز دریافت می کنند. کارشناسان کارگاه خوشحال هستند که از این مزیت دانش انحصاری استفاده کنند. در سیستم تعلیق بادی، یک کمک فنر مخصوص این نوع تعلیق و یک دم هوا جایگزین فنرهای فولادی معمولی می شود. در بخش تیونینگ، هدف این است که ارتفاع خودرو را بدون پله تنظیم کنید.
دودی کردن شیشههای خودرو یکی از رایجترین و ارزانترین انواع تیونینگ خودرو است. از آپشنهای تیونینگ خودرو که ممکن است طرفداران زیادی داشته باشد، استفاده از شیشههای دودی است. ولی چون این شیشهها اشعه های مضر را میگیرند، بسیاری از خودروها شیشههای کناریشان دودی است. صاحبان خودرو قبل از هرگونه تیونینگ باید مطمئن شوند که تغییرات مورد نظرشان با قوانین و مقررات منطقه یا کشورشان سازگاری دارد. همچنین مشاوره با کارشناسان متخصص و حرفهای نیز میتواند کمک کننده باشد تا بهترین تصمیمات در این زمینه گرفته شود.
هدفی که معمولا با انجام کارهای مختلفی نظیر طراحی صندلیهای مخصوص مسابقه، قرار دادن فرمان اسپورت، تغییر رنگ صفحه کیلومتر شمار و جذابتر جلوه دادن آن امکان پذیر خواهد بود. در واقع هر چقدر کمک فنرهای یک اتومبیل سختتر طراحی شوند، وزن دینامیکی آن اتومبیل بهبود خواهد یافت و این امر در سیستم تعلیق خودرو نیز جنبههای مثبت خود را به نمایش خواهد گذاشت. از سوی دیگر، کوتاه طراحی شدن کمک فنرها موجبات خشکی هرچه بیشتر سیستم تعلیق خودرو را فراهم میکند. نکتهی مهمی که افراد فعال در بحث تیونینگ خودرو باید همواره به آن توجه داشته باشند. شرکت پرشیاخودرو نیز در راستای احترام به خواست و نیاز مشتریان خود، طی سالهای اخیر با احداث واحد تیونینگ تخصصی خودروهای BMW و MINI، توانسته خدمات شایسته و درخوری را به مشتریان خود ارائه کند. در خودروهای شاسیبلند مانند BMW x4 تغییرات سپر یا نصب گارد نیز انجام میشود.
مطمئن شوید که کارگاه دقیقاً با شما صحبت می کند که دقیقاً چه کاری روی ماشین شما انجام خواهد داد. کارگاه های خوب پس از اتمام کار، گزارش تست و گواهی قطعات را در اختیار شما قرار می دهند. رعایت قوانین و مقررات منطقه یا کشور در خصوص تغییرات ظاهری و استایلی خودرو از اهمیت ویژهای برخوردار است. پس از تستها، ممکن است نیاز باشد تا تنظیمات نهایی و تغییرات کوچک اعمال شوند تا عملکرد بهینه خودرو به دست آید. برای درک بهتر این موضوع احتمالا حتما موتورهای تولید برق و یا موتورهای چاه آب در باغات و کشاورزان را دیده اید.
زیرا اگر سیستم نصب شده بیش از حد بلند باشد، پلیس ممکن است این را به عنوان آلودگی صوتی تعبیر کند. با این حال، استفاده از بلندگو های مخصوص خودرو با ساب ووفر برای فرکانس های باس توصیه می شود. این عناصر همراه با یک به اصطلاح کراس اوور، صدایی غنی را با وجود سر و صدای معمول رانندگی تضمین می کنند. هم چنین می توان از تقویت کننده های صدا منند آمپلی فایر و بوم باکس استفاده کرد. تیون درب خودرو به تغییرات و اصلاحاتی گفته می شود که بر روی درب های خودرو اعمال می شوند. این تغییرات می توانند شامل تغییر سیستم باز و بسته شدن درب ها و نصب قطعات جدید باشند.
به این معنی که شما حتی پس از پایان یافتن مراحل تیونینگ یک خودرو و سوار شدن بر آن به عنوان یک محصول جدید نیز باید همان جوانب احتیاطی که پیش از آغاز عملیات تیونینگ خودرو رعایت میکردید را رعایت کنید. در این روش مجموعهای از قطعهها در سیستم خروجی دود خودرو نصب میشود تا خروجی دود را کنترل کند. هدرز دودهای حاصل از احتراق موتور را به بیرون از موتور هدایت میکند. همه فرایند تغییر اگزوز و نصب قطعههای جدید میتواند اگزوزی ریموتدار در اختیار شما بگذارد که به شما امکان کنترل صدای خودرو را در زمان حرکت بدهد. در ویدیو زیر توجه شما را به نصب پروژه کیت اگزوز برروی بی ام و سری ۳ که در واحد تیونینگ پرشیاخودرو اجرا شده است جلب می کنیم.
به حدی که امروزه شرکت های تیونینگ خودرو متنوعی در جهان وجود دارد. به مجموعهای از تغییرات و اصلاحات در بخشهای مختلف خودرو گفته میشود که با هدف بهبود عملکرد، افزایش قدرت، بهینهسازی مصرف سوخت و یا تغییر ظاهر خودرو انجام میگیرد. این تغییرات میتوانند شامل بخشهای مختلفی از جمله موتور، سیستم تعلیق، سیستم اگزوز، بدنه و ظاهر خودرو باشند. تیونینگ خودرو، به مجموعهای از تغییرات گفته میشود که با هدف بهبود عملکرد، ظاهر یا ویژگیهای دیگر خودرو انجام میشود. این تغییرات میتوانند شامل تقویت موتور، تغییر در سیستم تعلیق، بهبود سیستمهای صوتی و حتی ارتقای طراحی داخلی و خارجی باشند.
طراحی سختتر کمک فنرهای خودرو باعث بهتر شدن وزن دینامیکی خودرو میشود. از دیگر مواردی که تیونرها باید به آن توجه داشته باشند این است که کوتاه طراحی شدن کمک فنرها باعث خشکی سیستم تعلیق خودرو میشوند. ریشه تیونینگ خودرو را میتوان در اواسط قرن بیست میلادی مشاهده کرد. اگر خودروی شما دارای تغییراتی در حد استیج 2 (اضافه شدن سیستم های پرخوران مانند توربوشارژ و سوپرشارژ می باشد.) که ایسیو فابریک آن را ساپورت نمی کند، می بایست اقدام به نصب ایسیو اجاستبل نمایید. اما اگر تغییرات به افزایش تراکم ، میل افترمارکت و کیت مکش و سیستم تخلیه محدود می گردد، با همان ایسیو کارخانه ای شما می توانید با یک ریمپ وایدبند (ریمپ استیج یک) نتیجه قابل توجهی دریافت کنید. این خودرو که از سال 82 در بازار ایران قابل دسترسی بود، موجب ایجاد موج بزرگی در بحث تقویت و تجهیز ظاهری و صوتی و موتوری گشت.
بهترین تیونینگ کار در آذربایجان غربی