آموزش سئو محتوا
آموزش سئو بنیامین ابراهیمی 【تجربه محور + دوره رایگان】
تولید محتوا میتواند برای اهداف مختلفی مانند بازاریابی، آموزش، فروش و افزایش تعاملات با مخاطبان مورد استفاده قرار گیرد. در دنیای دیجیتال، محتوای خوب نهتنها باید پاسخگوی نیازهای مخاطبان باشد، بلکه باید بهینهسازی شده (سئو شده) باشد تا در موتورهای جستجو بهراحتی پیدا شود و ترافیک بیشتری به سایت یا رسانههای اجتماعی جلب کند. لینکهای داخلی به صفحات مختلف وبسایت شما ارجاع میدهند و به کاربران کمک میکنند تا به راحتی به محتوای مرتبط دسترسی پیدا کنند. لینکهای خارجی نیز به منابع معتبر دیگر لینک میدهند و اعتبار محتوای شما را افزایش میدهند. فعالیت هایی شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و دسته بندی، لینک سازی داخلی و … را میتوان بخشی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست. موتورهای جستجو با توجه به مرتبط بودن محتوای یک صفحه با جستجوها و همچنین کیفیت یک صفحه وب، نتایج جستجوی ارگانیک خود را انتخاب می کنند و نمایش می دهند.
اما اگر واقعا در یادگیری سئو مصمم هستید ما پلن حرفه ای تری برای شما داریم که شما را به سطح جدیدی از سئو میرساند. فونتهای پیشفرض ویندوز مثل arial و tahoma و سبک طراحی متعلق به سال ۲۰۰۰ میلادی. شما سعی کنید از این مسئله عبور کنید و ظاهر سایتتان را واقعا جذاب کنید. علاوه بر نکات بالا؛ حتما سایر نکات تکنیکال که در فصل سئو تکنیکال عرض کردم را هم ترتیب اثر دهید. بنابراین هر چقدر سرعت سایت شما بالاتر باشد و میزبانی قدرتمندتری داشته باشید سرعت خزش در سایت شما بالاتر میرود.
با استفاده از شبکههای اجتماعی، کلیکهای بیشتری روی محتوای سایت خود دریافت میکنید و بکلینکهای ارزشمندی از پلتفرمهایی با اعتبار دامنه بالا (DA) به دست میآورید. متاتگها در حقیقت تگهای HTMLاند و اطلاعاتی را در مورد محتوای یک صفحه وب به موتورهای جستجو و کاربران ارائه میدهند. این تگها نقش مهمی در نحوه نمایش یک وبسایت در نتایج جستجو ایفا میکنند و میتوانند بر نرخ کلیک (CTR) تأثیر بگذارند. پیش از آموزش سئو سایت بد نیست تاریخچه مختصری نیز از این حوزه بدانیم. تاریخچه رسمی سئو به چند سال بعد از ساخت اولین سایت و حدود سال ۱۹۹۷ برمیگردد. در آن زمان، مدیرگروه موسیقی «راک جفرسون استارشیپ» متوجه شد وبسایت این گروه در صفحه چهارم نتایج موتور جستجو قرار دارد.
همچنین سعی کنید در انتخاب موضوعات از کلمات لانگ تیل و کیورد گپ استفاده کنید. استفاده از کلمات لانگ تیل و کیورد گپ باعث سرعت بخشیدن به سئو سایت شما می شود و شما می توانید به سرعت بازدید سایت خود را افزایش دهید. بهینه سازی موتور جستجو یا سئو (SEO) فعالیتی است که دائما در حال تغییر است. اما با وجود تمام تغییراتی که در سال های اخیر در این حوزه رخ داده، یک چیز همواره ثابت مانده و آن اهمیت فوق العاده محتوا است. سلام دوست عزیزنمیدونم دقیقا کدوم دوره مورد نظر شما بوده ولی در حال حاضر میتونید با مراجعه به دو بخش فیلم آموزش سئو و کتاب سئو منابع رایگان و ارزشمندی برای شروع یادگیری بدست آورید.
بقیم اگر پیگیری و تلاش داشته باشن با رسیدن به تخصص میتونن کار مورد علاقشونو شروع کنن... به همین ترتیب، رسیدن شما به رتبه اول زمانی میتواند رضایت بخش و با ترافیک بالا همراه باشد که افراد پس از کلیک بتوانند از محتوا استفاده بهینه کنند. چنانچه مصاحبههای خوبی انجام دهید و منتشر کنید؛ احتمالا بکلینکهای مناسبی دریافت خواهید کرد. یکی از راهکارها برای منظم کردن نقشه سایت این است که نقشه سایتتان چند بخشی باشد. خوشبختانه؛ افزونه یواست این کار را به صورت اتوماتیک برای شما انجام میدهد. نکته بسیار مهم دیگر در ایندکس سریع مقالات، سرعت مناسب سایت است.
مثلا میتوان به افزایش ارزش سایت برای تبلیغات و بک لینک سازی، جذب اعتبار و توجه گوگل در این بخش اشاره کرد. از این رو میتوان گفت که انکر تکست به مانند یک لنگر کاربر را به سایتها وصل میکند. در بخشهای قبلی در مورد سئو داخلی و خارجی صحبت کردیم، حال باید گفت که انکر تکستها از جمله مهمترین عناصری هستند که باید در هنگام ساخت بک لینک و لینکهای داخلی به آنها توجه کرد. از دیگر ابزارهایی که از طرف گوگل برای سئو بهتر سایتها ارائه شده است، میتوان از گوگل آنالیتیکس نام برد. به طور کلی با استفاده از این پلتفرم میتوانید اطلاعات کامل و دقیقی از عملکرد کاربران سایت خود داشته باشید.
استاد بسیار موشکافانه همهی مباحث رو توضیح دادن و مرحله به مرحله همه چیز رو پیش میبردن. بعد از اتمام دوره سئو هم تونستم پروژه دریافت کنم و شروع به کار بکنم. در این دوره برای حفظ حقوق مولفان و همچنین شما مهارت آموزان عزیز٬ امکان دانلود ویدئوها وجود نخواهد داشت اما شما میتوانید به مدت یکسال پس از شروع دوره به تمامی محتواها دسترسی کامل داشته باشید. اگر این را جدی بگیرید، محتوا شما شانس بیشتری برای نمایش در نتایج جستجو خواهد داشت. فراتر از آن، شما همچنین باید اصول اولیه عناصر سئوی درون صفحه، مانند متا تگ ها، متن جایگزین تصویر، لینک های داخلی و غیره را بدانید.
سپس با آموزش سئو برای بهبود رتبههای وبسایت خود استفاده نمایید. با استفاده از آموزش سئو به راحتی میتوان فروشگاه سوت و کور خود را به محلی برای رفت و آمد کاربران تبدیل کرد. این دقیقا همان چیزی است که موتورهای جست و جو گوگل را به وجد میآورد و آنها نیز رفته رفته ارزش و اعتبار ویژهای برای سایت شما قائل میشوند. وقتی محتوای قدیمی خود را به روز میکنید، به گوگل و موتورهای جستجو نشان میدهید که سایت شما همیشه مطالب تازه و مرتبطی را منتشر میکند. با این کار محتوای شما دوباره در نتایج جستجو بالا میآید و بازدیدکنندههای بیشتری جذب میکند.
توجه کنید که این دوره آموزشی شامل 10 سرفصل برای پوشش تمام آنچه در یک پروژه واقعی به آن نیاز دارید میباشد. از سوی دیگر به صورت هفتگی مدرس این دوره به کوچینگ دانشجویان و بررسی وضعیت آنها پرداخته و ایرادات آنها را به صورت عملی بررسی میکند. ملموسترین و مهمترین نشانه سئو موفق سایت که میتوانید با کمک آن متوجه پیشرفت سایت خود شوید، دستیابی به رتبههای بالاتر در نتایج SERP موتور جستجو است. اگر قصد طراحی سایت وردپرسی را دارید، میتوانید از خدمات مجموعه ما در این بخش استفاده نمایید. شما میتوانید با مشاهده قیمت طراحی سایت شرکتی و ارسال فرم طراحی سایت، این نوع پلتفرمها را از مجموعه SEOEDU با رعایت نکات سئو در طراحی آنها دریافت کنید.
برای اینکه در سایتتان صفحات تکراری بوجود نیاید باید تمام آدرسهای سایتتان را از آدرس بدون https به حالت https ریدایرکت ۳۰۱ کنید. مثلا یک سایت شرکتی یا پزشکی یا چیزی شبیه به اینها دارید و نمیخواهید به صورت مداوم محتوا تولید کنید. اگر سایتتان وردپرسی است؛ کافی است از افزونههای زیر در سایتتان استفاده کنید و سایر افزونههای اسکیما را حذف کنید. بیشتر افراد schema markup را مساوی با ستاره و FAQ در نتایج گوگل میدانند. فرض ما این است که دو دستهبندی بالا تقریبا محتوای مشابهی دارند. در وردپرس؛ در تمام صفحات به صورت پیشفرض این اصول رعایت شدهاند.
سئو محتوا یکی از بخشهای مهم سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو است. این مبحث جنبههای مختلفی از جمه نوشتن محتوای مناسب، سازماندهی محتوا، تحقیق کلمات کلیدی و سئو تکنیکال را شامل میشود. با پیشرفت هرچه بیشتر گوگل و سیستمهای هوش مصنوعی به کار گرفته شده توسط این شرکت، برآورده کردن نیاز کاربر به مهمترین فاکتور در رتبهبندی نتایج جستجو تبدیل خواهد شد و تاثیر آن روز به روز بیشتر خواهد شد. سئو فنی یا سئو تکنیکال، به معنای بهبود جنبههای فنی یک وبسایت برای بالا بردن رتبه صفحات آن در نتایج جستجو است. سرعت بخشیدن به وبسایت، تسهیل خزش موتورهای جستجو (Crawling) و درک بهتر وبسایت توسط آنها، از ارکان اصلی بهینهسازی فنی به شمار میروند.
متا توضیحات نیز باید خلاصهای از محتوای صفحه را ارائه دهد و شامل کلمات کلیدی باشد. کارا بودن سایت وردپرسی ، رعایت اصول سئو در طراحی، نشانه گذاری استاندارد، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو و مواردی از این دست را سئو تکنیکال می نامیم. برای شروع فعالیت های مرتبط با بازاریابی محتوا پیش از هر چیز به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد نیاز خواهیم داشت. نکته جالب اینجا است که احتمالا حدود ۸۰ درصد این صفحات در گوگل ثبت و ایندکس میشوند. یعنی با این سرعت بالای انتشار محتوا در ایران شما مجبور هستید محتوای سئو عالی و بروز تولید کنید. اگر میخواهید در هر کلمه کلیدی در گوگل رتبه بگیرید باید با اصول روز سئو محتوایی و تولید محتوا آشنا باشید.
این نکته را هم در نظر داشته باشید که تلاش کنید محتوا را طراحی کنید و بفهمید کاربر چه میخواهد تا آن محتوا را به زبان و فرمت مورد نیاز کاربر تبدیل کنید.طراحی محتوا فقط یک تکنیک نیست بلکه یک متد جدید درباره محتواست. بعد از کمی فکر در این باره، احتمالا فقط تعداد کمی از کلمات کلیدی Short Tail را برای بیزینس خود در اختیار خواهید داشت و بقیه ی آنها دسته Long Tail قرار دارند. اما تعدادی از الگوریتمها و آپدیتهای گوگل خیلی مهم و تاثیرگذار هستند و باید با نحوه کارکرد آنها آشنا باشیم. اگر میخواهید سئو را خیلی حرفهای تر بیاموزید میتوانید از دوره جامع سئو سفینه استفاده کنید. این دوره آنلاین و بسیار کامل است و شما را به متخصص سئو تبدیل میکند.
قبل از هر چیزی باید به این بحث اشاره کرد که در مورد سئو سایت HTML مهمترین موضوعی که وجود دارد، قالب سئو شده HTML میباشد. اینکه کدهای درست و اصولی استفاده شده و قواعد سمنتیک و معنایی کدنویسی را در صفحه به درستی رعایت کرده باشند. هر کسب و کاری حتی آنهایی که چندین سال است در بازار کار میکنند در آینده نزدیک مجبور به آنلاین شدن هستند و در نتیجه به سئو نیاز پیدا خواهند کرد. برای دستیابی به تمام مزایای سئو خارجی باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که برخی از مهمترین آنها را در زیر مشاهده میکنید. این روش تاثیر خوبی بر روی سئو دارد و با استفاده از آن احتمال رسیدن به صفحه اول گوگل افزایش مییابد.
کدام محتوا برای سئو بهترین است؟ محتواهایی که به نیاز کاربران پاسخ میدهند، بهروز هستند و از کلمات کلیدی مناسب استفاده میکنند، شانس بیشتری برای رتبهبندی بهتر دارند. در سئو تکنیکال سایتهای محتوایی؛ بهینهسازی بودجه خزش بسیار مهم است. این نوع وبسایتها؛ از آن جهت که محتوای زیادی تولید میکنند؛ نیاز دارند محتوایشان خیلی سریع ایندکس شود. از آنجا که مقالات سایتهای محتوا محور؛ معمولا برای کلمات کلیدی لانگتیل درست می شوند بهینهسازی آنها آسانتر است. کافی است سئو On-page که در بخش تولید محتوا توضیح دادم را رعایت کنید. لینکهای ساختاری؛ لینکهایی هستند که تقریبا در تمام صفحات سایت تکرار میشوند و میتوانند اهمیت یک صفحه را برای موتورهای جستجو و کاربران مشخص کنند.
در این روش یک محتوای متنی در قالب خبر یا مقاله را نگارش کرده و در رسانههای معتبر و پربازدید منتشر میکنیم. این سایتها به واسطه بازدید زیاد و اعتبار دامنه بالا شانس زیادی برای کسب جایگاه دارند. البته هدف تنها دیده شدن محتوا نیست بلکه به ما اجازه میدهند که 1 تا 3 لینک ارجاعی به سایت خود هم داشته باشیم. سایتهایی که بر یک موضوع خاص تمرکز دارند شانس بیشتری برای کسب رتبه برتر در گوگل دارند. اگر تنوع مفاهیم و محصولات در سایت ما بسیار زیاد بوده و با موضوع اصلی کسب و کار فاصله داشته باشد در رقابت با سایتهای تخصصی بازنده خواهیم شد. مثلا در یک فروشگاه کفش بهتر است مقالاتی با موضوع عطر و ادکلن منتشر نکنیم.
سلام دوست عزیزاز این همه انرژی مثبت و لطف شما بی نهایت سپاس گزاریم.نظرات شما مهمترین انگیزه و انرژی برای ادامه این مسیر است. حدودا 100 نفر بازاریاب دارم که هروز دو یا سه بار به سایت سر میزنن و هر کدوم چند دقیقه در سایت میمونن و از اون استفاده میکنن. گوگل تغییرات آتی سئو را معمولاً به صورت نجوا منتشر میکند؛ به این معنی که ابتدا یک مفهوم و تکنیک جدید معرفی میشود و سپس به مرور تاثیر آن در بهبود جایگاه اثبات میشود. با مشاهد این مجموعه میتوانید قبل از دیگران نجواهای گوگل را بشنوید. محتواهای موجود در مخزن محتوا می تواند شامل تصاویر، ویدیوها، پست های وبلاگ، پست های رسانه های اجتماعی، ایمیل ها و دیگر انواع محتواهای ایجاد شده برای کمپین های بازاریابی باشد.
این نکته مهم را مد نظر داشته باشید همانطور که در فصل لینکبیلدینگ توضیح دادم؛ بهتر است اجازه ندهید اتوریتی هیچ کدام از صفحات سایتتان از صفحه اصلی بیشتر شود. اما نکات مخصوصی نیز برای سئو اینگونه سایتها وجود دارد که در ادامه آموزش سئو به زبان ساده توضیح خواهم داد. ما لینکسازی داخلی را با توجه به نیاز کاربر انجام میدهیم اما گاهی اوقات ممکن است صفحات مرتبطی از قلم بیفتد. خبر خوب این است که برای افزایش سرعت سایت وردپرسی راهکارهای زیادی داریم. در این روش؛ شما نظر دهها متخصص در مورد یک موضوع را جمعآوری میکنید و در صفحه مینویسید. مثلا محتوایی با موضوع معایب استفاده از تبلیغات کلیکی درست میکنید و از دهها متخصص این حوزه میخواهید نظر خود را در حد ۲ پاراگراف برای شما ارسال کنند.
همچنین BERT سعی میکند کل عبارت جستجو شده را کنار هم بگذارد تا مفهوم را به طور کامل و با درک حروف اضافه متوجه شود. مثلا دو عبارت "ارسال بار از تهران" و "ارسال بار در تهران" دارای دو مفهوم کاملا متفاوت هستند و فقط حرف اضافه "از" و "در" در آنها متفاوت می باشد که برت به خوبی متوجه تفاوت آنها می شود. به بیان ساده نرخ کلیک می گوید چند درصد از افرادی که سایت ما را در نتایج موتور جستجو مشاهده کردند روی سایت ما کلیک کردند. در نهایت برای دستیابی به نتایج برتر SERP به صورت ارگانیک باید سئو را به صورت عملی و بر اساس آخرین متدهای روز دنیا و همچنین همراستا با بازار کاری خود آموزش دیده و از آن در پروژه ها و سایت های خود استفاده نماییم. لینک بیلدینگ در سئو داخلی در ادامه به مبحث لینک بیلدینگ پرداخته می شود.
فرض کنید صفحهای تبلیغاتی یا مهمی دارید که میخواهید کاربر را در هنگام ورود به پیجهای دیگر سایت خود به آن هدایت نمایید. برخلاف دیگر لندینگ پیجها، صفحه فرود کلیکی هیچ لید یا اطلاعاتی از کاربر نگرفته و تنها هدف آن، انتقال کاربر به یک صفحه خاص است. استراتژی محتوا پلنی است که از تولید محتوا در همه انواع ان یعنی متنی، صوتی و بصری برای رسیدن به اهداف تجاری، افزایش نرخ تبدیل و فروش استفاده میکند. به نحوی که خواننده را در نهایت به انتهای قیف (خرید یا اقدام مدنظر شما) سوق میدهد. فرقی نمیکند برای سفارش تولید محتوا انگلیسی اقدام میکنید و یا فارسی. در تولید محتوا، اصول استراتژی یکسان بوده و شما مراحل یکسانی را برای آن طی میکنید که در این بخش به آن اشاره شد.
این مدرک به زبان انگلیسی است و کد رهگیری (QR Code ) جهت استعلام اعتبار دارد. برای دوره اموزش سئو یک پروژهی نهایی نیز تعریف شده است که در آن مهارتآموز باید تمامی مهارتهایی را که یاد گرفته پیاده و اجرا کند. درصورتی که جزو نفرات برتر دوره باشید وارد دوره ۲ماهه کاراموزی سئو آمانج خواهید شد. استاد عالی مطالب رو انتقال میدادن و تمام سوالاتی که برامون پیش میومد رو عالی پاسخ میدادن. این باید یک رابطه دو طرفه باشه، مجموعه همه تلاششو برای تحقق این موضوع میکنه و من با دانشی که کسب کردم تونستم کار مورد علاقم رو پیدا کنم.
اما به طور کلی سایتهای زیادی هستند که از طریق آنها میتوانید در بخش نظرات برای خود بک لینک ایجاد کنید. برای استفاده از این ابزار میتوانید به راحتی در Google AdWords اکانت خود را ایجاد کرده و سپس آن را مورد استفاده قرار دهید. ذکر این نکته نیز لازم و ضروری است که Google Keyword Planner نتایج سرچ سایر موتورهای جستوجو را نمایش نمیدهد؛ بلکه فقط از آن میتوان برای به دست آوردن کلمات کلیدی که در گوگل سرچ میشوند، استفاده کرد. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد سئو کلاه سیاه به مقاله آموزش سئو کلاه سیاه مراجعه و تمامی نکات و ترفندهای مربوط به آن را نیز مطالعه کنید. جهت مطالعه بیشتر درمورد سئو کلاه سفید و یادگیری مطالب بیشتر درمورد این نوع از سئو، میتوانید به مقاله آموزش سئو کلاه سفید مراجعه کنید.
این به شما دید بسیار خوبی خواهد داد و جایگاه بیزینس شما را در برابر رقبا مشخص خواهد کرد. همانطور که گفتیم هدف کسب وکارها از بازاریابی دیجیتال این است که در مرحله اول در دنیای وب دیده شود تا بتوانند مشتریان زیادی را جذب کنند و فروش خود را افزایش دهند. برای داشتن یک دید کلی از سئو محتوا باید محتوایی باارزش، مفید و ساختارمند برای کاربران تولید کنید. کلمات کلیدی مرتبط با نیاز کاربران را شناسایی کنید و از کلمات کلیدی بهشکلی طبیعی و در جای مناسب استفاده کنید و سعی کنید محتوا را به صفحات و محتواهای دیگر سایت لینک دهید. با رعایت این نکات، میتوان محتوایی تولید کرد که هم نیاز کاربر را برطرف کند و هم بتواند رضایت گوگل را جلب نماید.
ما در این صفحه از وبسایت SEOEDU سعی داریم تا آموزش صفر تا صد سئو رایگان را برای شما آماده کنیم و برای همین نیاز داریم تا برای تکمیل موضوعات این مقاله از شما کمک و حمایت دریافت کنیم. هر ایده و موضوعی درمورد پیشرفت و تقویت این صفحه را پذیرا هستیم و شما میتوانید موضوعات ناقص این محتوا را در بخش نظرات به ما اطلاع دهید تا آموزش صفر تا صد سئو رایگان را برای شما تکمیل و بدون نقص نماییم. بسیاری از سایتها پس از انتشار مطالب با این مشکل روبهرواند که محتوای آنها در صفحات گوگل قرار نمیگیرد و یا به عبارتی Index نمیشود. از این رو مدتها طول میکشد تا محتوای شما در نتایج سرچ گوگل برای کاربران قرار گیرند. از این رو برای آن که بتوان سرعت لود صفحه را افزایش داد، باید این فایلها را کاملا فشرده و تبدیل به یک فایل css و یک فایل js کرد. این امر یکی از مهمترین کارهایی است که برای افزایش سرعت سایت در آموزش سئو 0 ت 100 با آن آشنا میشوید.
APIهای گوگل یکی از مهمترین ابزارهای سئو شناخته میشود که باعث میشود ترافیک سایت شما به صورت طبیعی افزایش پیدا کند. در نتیجه، احتمال این که مخاطبان هدف وارد سایت شما شوند، بیشتر است. به همین دلیل میتوانید روی این موضوع سرمایهگذاری کنید و با تبدیل مخاطبان هدف به مشتریان واقعی، سود خود را از یکی کسب و کار آنلاینتان تا حد قابل توجهی افزایش دهید. بهترین مرجع برای کسب دانش تخصصی در این زمینه، شرکت در دوره سئو باکس ژاکت است. یک جمعبندی خوب باید کلیدواژههای اصلی محتوا را بهطور معقول و طبیعی شامل شود. جمعبندی یک محتوای سئو شده بسیار مهم است و میتواند تاثیر زیادی بر تجربه کاربر و نیز رتبهبندی موتورهای جستجو داشته باشد.
هرچقدر جنبههای بیشتری در حوزه مدنظر شما پوشش داده شوند، قادر خواهید بود تا درک بهتری را از تسلط و تخصص خود به یک موضوع اثبات کنید. از همین رو شما میتوانید این کار را با تولید محتوای مرتبط انجام دهید. از این رو یادگیری تکنیکهای مختلف برای ایجاد بک لینک رایگان از اصلیترین نکاتی است که باید در آموزش رایگان سئو با آن آشنا شوید. در ادامه برخی از مهمترین روشهای ساخت بک لینک را معرفی میکنیم. این افزونهها در آموزش سئو وردپرس آنقدرها تاثیر گذار نیستند؛ زیرا شما با دانستن نکات و قواعد سئو محتوا میتوانید این موارد را به شکل بهتری مدیریت کنید.
الزاما همیشه تولید مقاله طولانیتر باعث کسب رتبه نمیشود چون ممکن است کاربران به دنبال مقالات کوتاه و اصطلاحا فست فودی (fastfood style content) باشند. سئو و محتوا دو بخش مکمل یکدیگر هستند که میتوانند بهطور هماهنگ عمل کرده و رتبه سایت را در نتایج جستجوی گوگل بهبود بخشند. البته این مزیت تنها زمانی محقق میشود که محتوا با رعایت اصول سئو تولید شود. بنابراین کسانی که میخواهند بهطور اصولی سئو محتوا و اهمیت آن را یاد بگیرند، باید شیوه تدوین محتوای سئو شده را آموزش ببینند. سئو محتوا یکی از اساسیترین و مهمترین بخشهای سئو و بهینهسازی سایت است.
به زبان ساده، گوگل MUM، این موتور جستجو را قادر میسازد تا با درک بیش از 75 زبان مختلف، امکان درک محتوا حتی از روی تصویر، ویدیو و نیز فایل صوتی را داشته باشد. آموزش سئو هرساله و حتی هر ماه یا هفته، با نکات جدیدی همراه میشود. از ترفندهای جدیدی که در این حوزه ممکن است توسط متخصصین حرفهای سئو رونمایی شوند تا آپدیتهای الگوریتم گوگل که گاهی آنقدر سریع هستند که در یک چشم بهم زدن میتوانند شما را با انبوهی از تغییرات جدید مواجه کنند. جالب است بدانید گوگل در همین 4 روز نخست سال جدید میلادی 2023، 2 آپدیت را برای الگوریتم خود ارائه کرده است. بنابراین لازم است برای جا نماندن از این تغییرات، هر از چند گاهی به خصوص بعد از آپدیتهای هسته گوگل، نسبت به آموزش مجدد سئو اقدام کنید. این کار باعث میشود تا دانستههای شما با شرایط جدید بروزرسانی شوند.
در این تکنیک شبکه ای از وبلاگ ها یا وبسایت ها برای وبسایت اصلی ایجاد می شود و در آن ها برای سایت لینک سازی انجام می شود. یعنی مانند یک وبلاگ معمولی در آن محتوا بارگذاری شود و کاربران با آن ها تعامل داشته باشند. در غیر این صورت گوگل با تشخیص قلابی بودن این وبلاگ ها، ممکن است سایت شما را پنالتی کند. از مهم ترین بخشهای آموزش سئو خارجی می توان به بخش لینک سازی خارجی اشاره کرد. متخصصان سئو سعی می کنند با انجام لینک سازی طبیعی، این سیگنال را به گوگل بدهند که سایتشان اینقدر محبوب است که به آن لینک میدهند.البته انجام لینک سازی خارجی مثل شمشیر دو لبه است. به عبارت دیگر اگر گوگل متوجه شود که روشهای لینک سازی اسپم استفاده شده یا لینک سازی به صورت غیر طبیعی انجام شده، زنگ خطر را به صدا در می آورد.
درصورتی که دوره سئو جامع یا مقدماتی را ثبت نام میکنید به هیچ پیشنیازی احتیاج ندارید. اما اگر دوره سئو پیشرفته را ثبت نام میکنید؛ حتما سرفصلهای دوره آموزش سئو مقدماتی را مطالعه کنید. همهی مهارتآموزان تا یک سال بعد از شروع دوره به پنل آموزشی و تمامی منابع دوره سئو دسترسی دارند. در ضمن در این فاصله یک ساله،اگر سرفصلی به دوره آموزش سئو اضافه شد؛ در پنل آموزشی شما قرار خواهد گرفت. یعنی تا یک سال به آپدیتهای دوره سئو مقدماتی و پیشرفته دسترسی دارید. روشهای مختلفی برای کسب درآمد از تولید محتوا وجود دارند؛ اما این که شما کدام روش را انتخاب کنید، تا حد خیلی زیادی به شرایط خودتان و میزان مهارتهایتان بستگی دارد.
من در مقاله کسب در آمد از سئو ۸ روش کاربردی و اجرایی آموزش دادهام. چنانچه با مفاهیم ابتدایی سئو آشنا هستید میتوانید از این خلاصه آموزش استفاده نمایید. شما کاربران میتوانید از طریق این لینک، اقدام به مشاهده لیست آپدیتهای گوگل نمایید. به همین منظور دوره سئومستر را رونمایی کرده و سعی کردیم تا بهترین اطلاعات و به روزترین مطالب را در آن برای شما آماده نماییم. تا شما بعد از شرکت در دوره سئومستر به هیچ دوره دیگری نیاز پیدا نکنید.
یک روش برای یافتن موضوعات مناسب برای صفحات فرعی، تحقیق کلمات کلیدی است. فقط باید دقت داشت که در انتخاب این موضوعات، از حوزهی اصلی فعالیت کسب و کار خود زیاد فاصله نگیرید. این جنبه به طور کلی بهبود کیفیت محتوای ارائه شده به کاربر را تحت پوشش قرار میدهد. این اقدامات شامل مواردی چون خوانایی متن، طول مقاله، پوشش کامل موضوع و استفاده درست از تصاویر و ویدیو است. هر محتوایی میتواند از لحاظ کیفیت مورد سنجش قرار بگیرد و در نهایت، این کاربر است که تصمیم میگیرد کدام نوشته و محتوا به بهترین شکل نیازهایش را برآورده میکند. در صورتی که تنها هدف شما تولید محتوا برای کاربران باشد و به نکات سئو بیتوجه باشید محتوای تولید شده توسط شما به شکل زیر خواهد بود.
در نهایت با تمرکز بر کیفیت بهجای کمیت، میتوانید محتوایی تولید کنید که رضایت بالای کاربران و موتور جستجو را تامین نماید. آخرین نیاز برای نوشتن محتوای با کیفیت بالا، اطمینان از بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو است. قابلیت کشف با افزایش احتمال اینکه Google محتوای شما را برای صفحات نتیجه انتخاب کند، ارتباط دارد. مهم است که پس از نوشتن یک پست اوریجینال و خواندنی، این مرحله آخر را هم بگذرانید. یادگیری چنین مفاهیمی در آموزش سئو بسیار مهم است که در بخش مقدمه باید بیان شود.
در شروع یادگیری تمرکز ما باید روی شناخت مفاهیم و آشنایی با اصطلاحات باشد. یادگیری جزیرهای موجب میشود که ارتباط معنایی، اولویت یادگیری و زمان مناسب برای استفاده از هر تکنیک را متوجه نشویم و در نهایت به یک عالمِ بیعمل تبدیل میشویم. زمانی که برای یادگیری یک تکنیک اشتباه صرف میکنیم در کنار فرصتی که برای یادگیری مجدد و فراموشی آموزشهای قدیمی از دست میدهیم مهمترین هزینههایی هستند که در ابتدای راه میپردازیم. استفاده از سلسله مراتب و تگ های مناسب برای سرفصلها (H1 برای عنوان، H2 برای زیرعنوان) برای حفظ ساختار مناسب مقاله مهم است. گوگل الگوریتمهای زیادی دارد و البته خیلی از این الگوریتمها کاملا مخفی هستند.
تجربه کاربری خوب یکی از عواملی است که موتورهای جستجو به آن توجه میکنند و اگر کاربران از سایت شما راضی باشند، احتمال اینکه رتبهبندی بهتری در نتایج جستجو داشته باشید، بیشتر است. کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، میتواند همزمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد. با نگاهی به نمونه محتوای سئو شده و نیز الگوریتمهای موتورهای جستوجو، بهراحتی میتوانیم کشف کنیم که قوانین و اصول سئو در تولید محتوا چیست. این اصول، قواعدی را تعیین میکنند که محتوا را برای کاربر جذابتر کرده و نیز در رتبههای بهتر نتایج جستوجو ظاهر شود. فقط تمرکز خود را روی ارائه محتوای با کیفیت و خوانندگان قرار دهید و به آن ها کمک کنید تا اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.
در بخش اول، شما به تحقیق در مورد کلمات کلیدی و توسعه محتوای سازگار با سئو پرداخته و نخستین مراحل توسعه یک استراتژی موفق سئو را درک خواهید کرد. شما یاد خواهید گرفت که سئو یک فرآیند مستقل نیست بلکه بخشی جداییناپذیر از اکوسیستم جامع بازاریابی دیجیتال است. هدف آن انتقال دانش عمیق درباره نحوه بهینهسازی محتوای وب، جذابتر کردن آن برای موتورهای جستجو و افزایش دید آن برای مخاطب هدف است. البته بخاطر داشته باشید استفاده ازکلمه کلیدی در alt تصویر هم یکی دیگر از موارد مهم در سئو محتوا می باشد. اگر یک شرکت یا کسب و کار محلی دارید، مطمئن شوید که اصطلاحات خاص مکان جغرافیایی خود را در عبارات کلیدی صفحه گنجانده اید (مثلا اسم شهرتان را).
منبع