چگونه وسایل نقلیه خودکار می توانند در کار راننده تداخل کنند و در مورد آن چه باید بکنند – ScienceDaily


با ادامه هوشمند سازی اتومبیل ها ، اتوماسیون کارهای بسیار دشواری – از پارک موازی گرفته تا بایگانی – را فراتر از دست رانندگان به عهده می گیرد.

اکنون یک مطالعه توسط دانشگاه مهندسی در تورنتو بر اهمیت رانندگانی که چشم خود را به جاده نگه دارند – حتی وقتی که در یک وسیله نقلیه خودکار (AV) هستند تأکید می کند.

پروفسور بیرسن دونمز و تیم وی با استفاده از شبیه ساز رانندگی AV و تجهیزات ردیابی چشم ، دو نوع نمایشگر داخل اتومبیل و تأثیرات آن بر رفتار رانندگی 48 شرکت کننده را بررسی کردند.

یافته هایی که اخیراً در ژورنال منتشر شده است تجزیه و تحلیل و پیشگیری از حوادث، نشان داد که رانندگان می توانند بیش از حد به فناوری AV وابسته شوند. این امر به ویژه در مورد نوع نمایشگر اتومبیل که تیم به عنوان درخواست تصاحب و قابلیت اتوماسیون (TORAC) ارائه داده بود ، صادق بود.

هنگامی که اتوماسیون قادر به کنترل شرایط نیست ، “درخواست تصرف” به راننده نیاز دارد تا کنترل وسیله نقلیه را در دست بگیرد. “قابلیت اتوماسیون” نشان می دهد که اتوماسیون چقدر به این حد نزدیک است.

دونمز می گوید: “رانندگان در موقعیت هایی قرار می گیرند که اگرچه به طور فعال رانندگی نمی کنند اما هنوز بخشی از وظیفه راننده هستند – آنها باید خودرو را کنترل کرده و در صورت خرابی خودرو مداخله کنند.”

“و این وسایل نقلیه از کار افتاده اند ، این فقط تضمین شده است. فناوری موجود در بازار در حال حاضر به اندازه کافی بالغ نشده است تا جایی که بتوانیم ماشین را رانده و بخوابیم. ما هنوز در آن مرحله نیستیم.”

به عنوان مثال سیستم AV تسلا هر 30 ثانیه یا کمتر هنگامی که دست آنها روی فرمان تشخیص داده نمی شود ، به رانندگان هشدار می دهد. این دستورالعمل می تواند تعامل راننده را تا حدی حفظ کند ، اما وقتی اتوماسیون از کار بیفتد ، توجه و انتظار راننده از مهمترین عواملی است که تعیین می کند در یک تصادف رانندگی تصادف کنید یا خیر.

دنگبو هه ، دانشجوی فوق دکترا و نویسنده اصلی کتاب اضافه کرد: “اگرچه در حال حاضر اتومبیل ها به عنوان خودران تبلیغ می شوند ، اما آنها هنوز فقط در سطح 2 یا تا حدی خودکار هستند.” “راننده نباید به این نوع اتوماسیون خودرو اعتماد کند.”

در یکی از سناریوهای رانندگی ، به شرکت کنندگان یک وظیفه غیر راننده رانده شده اختصاص داده شد که به منظور تقلید از حواس پرتی های مکرر ، مانند خواندن پیام های متنی ، در حالی که دستورات بلعیده شده و اطلاعات مربوط به قابلیت های اتوماسیون در آن گنجانده شده بود.

دونمز گفت: “نظارت جاده ای آنها در مقایسه با وضعیتی که این عملکردها خاموش است کاهش یافته است.” “وسایل نقلیه خودکار و درخواست های تصرف می تواند به مردم احساس امنیت کاذب بدهد ، به خصوص اگر بیشتر اوقات کار کنند. در پایان مردم دور می شوند و کاری می کنند که هیچ ارتباطی با رانندگی ندارد.”

محققان همچنین دومین سیستم نمایش اتومبیل را آزمایش کردند که اطلاعات مربوط به ترافیک محیطی را به داده های ارائه شده توسط سیستم TORAC به نام STTORAC اضافه می کند. این نمایشگرها نوید بیشتری برای اطمینان از ایمنی رانندگی نشان داده اند.

STTORAC اطلاعات به روز در مورد رانندگی از جمله برجسته سازی درگیری های احتمالی جاده ای را به رانندگان ارائه می دهد. این نوع نمایشگرها در کمترین زمان پاسخگویی در سناریوهایی که رانندگان باید کنترل وسیله نقلیه را در دست بگیرند ، نشان می دهد که پیشرفت قابل توجهی از TORAC و عدم نمایشگر را نشان می دهد.

هی می گوید: “هنگامی که رانندگی نمی کنید و مشغول کار نیستید ، از دست دادن تمرکز آسان است. افزودن اطلاعات در مورد ترافیک اطراف ، رانندگان را درگیر نظارت و پیش بینی درگیری های ترافیکی می کند.” AV ها برای اطمینان از طراحی سیستم ها برای حفظ توجه رانندگان است. “حداقل در این مرحله نباید حواس رانندگان پرت شود.”

سپس تیم Donmez اثرات عدم رانندگی را در خواب آلودگی هنگام رانندگی با AV بررسی خواهد کرد. “اگر کسی بدون رانندگی و فقط تماشای جاده وظیفه ای را انجام نمی دهد ، ممکن است به حالت خواب آلودگی بیفتد که حتی از حواس پرتی خطرناک تر است.”


منبع: hobobat-news.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*