اطراف دو ترک انگشتی پیستون (در داخل پیستون) ضخیمتر ساخته شده میباشد تا استقامت همین شکاف ها ارتقاء یابد. اعضا متحرک باطن موتور منجمله پیستون، سوپاپ، میل لنگ و … همین حرکت رفت و برگشتی به وسیله میل لنگ، به حرکت دورانی تبدیل می شود. به گزارش تارنما ماشین ، این عضو متحرک که یک سر آن باطن محوطه سیلندر میباشد و از زیر به وسیله شاتون به میل لنگ متصل شده است، پیستون اسم دارد. اعضا وبسایت می بایست زمان ارسال بینش از کلمات مطلوب استفاده کنند. در مواردی که خوردگی سیلندر به میزان گفته شده برسد بایستی سیلندر ریبور بشود و رینگ مطلوب اهمیت سایز بالاتر کارگزاری بشود. مقدار دست‌کم تلورانس بایستی به جهت حلقه در لحاظ گرفته بشود تا در زمان کارکرد کمپرسور در حداکثر دمای کاری دارای بیشترین راندمان باشد. گپ رینگ ها به ملازم دیگر تلورانس های کمپرسور یک مورد قضیه گیج کننده برای بعضی از تعمیرکاران می باشند. اگر اصطکاک میان سیلندر و پیستون باشد، پیستون به درستی حرکت نمی کند که آسیبهای متعددی را به ملازم خواهد داشت. این بدان معناست که لقی در این پیستون میبایست اندکی بخش اعظم از لقی در پیستون های چدنی باشد، به طور معمول به جهت جلوگیری از انبساط پیستون ها از طرز های مخصوصی استفاده می‌گردد که در تحت چهار روش مرسوم آن ها را به اختصار بیان میکنیم. این پیستونها که در موتورهای چهار زمان به کارگیری می‌شوند بیشتر در خودروها کاربرد دارند. این پیستونها که به دلیل نوع طراحی موتورهای دو دوران زیر فشار مکانیکی فراوان و حرارت بالا قرار دارا هستند کاهش در خودروها کاربرد دارا‌هستند و بیشتر در موتورسیکلتها پیستون و ناک موتور به کار میروند. فنر پیچشی درون رینگ، بغل رینگی ها را از نیز انقطاع کرده و در عین درحال حاضر آن ها را به سمت بالا و پایین و خارج می راند. باطن پیستون راد، لوله حمل روغن وجود دارد که مسئولیت رساندن روغن به باطن پیستون یا این که بازگرداندن آن از پیستون را پیستون استاندارد پیکان بعهده دارد. در بعضی از پیستون ها مواد فولادی بصورت حلقهای در موقع ریخته گری باطن پیستون قرار میگیرند. به جهت تعمیر کمپرسور سیلندر پیستونی و اسکرو نیاز به داشتن تلورانس ها و مقدار لقی های مجاز می باشیم. بعضا از این مقادیر شامل لقی فی مابین روتور و استاتور و لقی مجاز شاتون ها و لقی مجاز بوش ها و دیگر لقی ها و تلورانس های کاربردی است. بخاطر داشته باشید که سازندگان مختلف کمپرسور سخت گیریهای متعددی به جهت تلورانس های مجاز به خرج می دهند و در رخ ارتقاء سایز سیلندر نسبت به سایز اولیه گزینه استفاده به ازاء افزایش تقریبی هر یک هزارم اینچ قطر سیلندر بایستی میزان گپ رینگ به سه هزارم اینچ ارتقا پیدا کند. میزان حداقل و حداکثر گپ حلقه مشخص کننده راندمان و کارکرد درست رینگ ها و روند کمپرس کردن کمپرسور است. حلقه ها برحسب فعالیت مخصوصی که انجام می دهند و هم برحسب محل قرارگیری شان بر بر روی پیستون طبقه بندی می شوند. در همین پیستون تاج پیستون ، محل رینگ ها و دامن پیستون به رخ یک واحد و یک جا ساخته می شود. گونه های مختلفی از تاج در موتورهای تولیدی وجود دارد ، اما معمولا تاج صاف ، گنبدی یا روکش دار خواهد بود. علل حیاتی پیدایش همین مشکل آن است که یا این که سوخت تزریقی به موتور بیش از اندازه رقیق بوده می باشد ، یا این که شمع های موتور از مدل خیلی گرم گزینش شده اند و یا این که اینکه سیستم جرقه موتور زودتر از موعد واجب فعالیت می نماید ( به این معنی که آدوانس هست ) و یا اینکه نسبت حجمی به تناسب اکتان سوخت ، خیلی بالاست و یا این که ابدا موتور خلل کلی گرم شدن را دارد. حتی هیچ شخصی خارج از نیروی انسانی شرکت، وارد نشده که در همین راستا بیاید به جهت ما خدماتی پیستون استاندارد پیکان ارائه کند. این قسمت سطح بالایی پیستون است معمولا دایرهای رخ میباشد و نیروی ایجاد شده بوسیله سوخت مستقیما بر روی آن وارد می‌گردد سر بعضا از پیستون ها خصوصا پیستون های موتورهای دوزمانه و موتورهای دیزلی فرمدار ساخته میشود. عیب مهم پیستون های آلیاژ آلومینیومی همین است که حیاتی ضریب انبساط بالایی میباشند. بدین ترتیب ممکن می باشد رینگ اهمیت 0.061 اینچ گپ در آن نصیب سیلندر باشد و همین میزان تلورانس بینابینی هست که تولید کننده سفارش می کند. در همین حال این مقاومت حرارتی پیستون میباشد که می بایست به قدری باشد که بتواند این گرما را جذب و از چرخه حرارتی بیرون کند . در طرز ریخته گری، گونه همین قطعه رخنه شکاف میباشد و در پیچ های بالا، قدرت حتمی را ندارد. درباره تسمه تایم و عوارض پاره شدن تسمه تایم و راههای خودداری از آن میتوانید اینجا را بخوانید.

ایندکسر