میتوانند از علتهای فساد پیستون باشند. در برخی از مواقع پیستونهای اتومبیل در اصطکاکی بیشتر از حد معمول حساس سیلندر، کج می شوند و همین اتفاق میتواند منجر به فساد شاتون شود. گهگاه روغنریزی، یا این که در موردها نادری پرش قطعات فلزی خودرو به سمت بیرون شکل می‌گیرد که می تواند نشاندهندهی شکسته شدن شاتون اتومبیل باشد. بهطور کلی اصطلاح اسب بخار در بین مردم جاافتادهتر می باشد و از آن بیشتر به کار گیری میشود، اما گشتاور بر حسب نیوتن، معمولا توسط متخصصین گزینه استعمال قرار میگیرد. زمان حرکت پیستون فعالیت مکش هوا و فشرده شدن آن صورت میگیرد. گزینش اجزای موتور برای داشتن راندمان و بهره وری بالا مستمند به نگاهی سختگیرانه حیاتی توجه به مولفه های زیرا میزان ماندگاری و سبک بودن آن دارد. همین جراحت موجب خردشدن قطعات ریز فی مابین پیستون و سرسیلندر می گردد و حتی قابلیت و امکان دارااست که همین زخم منجر شکسته شدن رینگ نیز بشود و مشکلات زیادی را هم ایجاد کند و همین موقعیت اهمیت گوش دادن به صدای موتور به راحتی قابل تشخیص است. پیستون باطن بوش حرکت رفت و برگشتی را در راستای محور دارد. پیستون به شاتون اتومبیل متصل می شود و از روش جریانهای رفت و جریانهای بازگشت در سیلندر کار میکند. چدن به راحتی مهم جداره سیلندر آب بندی میشوند. ولی پیستون های آلومینیومی که عمدتا در ماشینهای سواری کاربرد دارا هستند هم خود به دو نحوه ریختهگری و آهنگری ایجاد میشوند. برای این منظور عمل غالبا شاتون اتومبیل را از فرآورده فولاد ساخت می نمایند تا بتواند کشش ناشی از پیستون را تحمل نموده و در شکل عمل نمودن به خمش در گیر نشود. استعمال از روغنهای نامرغوب میتواند یکی از از عوارض خرابی پیستون باشد و همینطور عدم درست کار کردن سیستم خنککاری خودرو، رانندگی کردن هنگامی که بدور موتور بالا میباشد و… رینگها به ادله خاصیت ارتجاعی قابل قبولی که دارند در زمانه کارگزاشتن روی پیستون از ناحیهای که بریده شدهاند پاره ای گشوده می گردند تا به راحتی روی پیستون و شیار منحصر خود قرار گیرند و پس از جمع کردن به وضعیت نخستین برمیگردد، ناگفته نماند که قطر رینگ را اهمیت اعتنا به استانداردهای منحصر به خود مقداری بزرگتر از قطر سیلندر در لحاظ میگیرند تا عملیات آب بندی را به نحو احسن انجام دهد. زمان ایجاد شاتون کارایی می‌کنند تا جایی که خط مش دارااست سبک ساخته شود البته با وجود سبکی به اندازهای محکم و سخت هست که میتواند کار خویش را به لطف انجام دهد. ولی دقت داشته باشید که به جهت باز‌نگری کارایی همین قطعه دو نحوه وجود دارااست که یکی از از روشهای آن به شکل چشمی است. شیارها در نصیب بالایی دامنه قرار داشته و رینگها در داخل آن جای میگیرند. معمولا در جداره ( دیواره ) پیستون ها ، سه شیار ایجاد می نمایند و سه حلقه پیستون درون این شیارها می اندازند؛ اما علت همین عمل چیست؟ همین شیارها و رینگها فضای بالای پیستون را نسبت به گوشه و کنار باطن سیلندر آببندی میکنند. توصیه می شود انجام سرویس های دوره ای و دقت در خرید قطعات و اسباب یدکی را در اولویت کارها مربوط به خودروی خویش قرار دهید. اطراف بوش مجراهایی تعبیه شده میباشد و به وسیله مایع خنک کنندهای که درون رادیاتور قرار داراست بوش را خنک میکنند. در شکل ذیل ، این اجزا را می بینید. به این ادله نیز ما در همین بخش میخواهیم توضیحاتی را راجع به آنها سرویس شما ارائه دهیم پس در صورتی که شما نیز یکی از از اشخاصی می باشید که به خودروی سمند علاقمند می باشید و میخواهید راجع به بهترین قطعات آن دیتاها به دست آوردن نمایید، ما را در ادامه همین مباحث دنبال کنید. هنگامی که پدال گاز را فشار می دهید از موتور ماشین صدای تق تق شنیده میشود که به آن یاتاقزدن هم گفته میشود. در صورتی که علاوه بر خروج دود آبی از اگزوز، صدای غیر عادی در کارکرد موتور وجود داشته باشد، و یا این که اینکه موتور بد کار نماید (تک کارکند)، احتمال شکستن رینگ پیستون را هم بایستی در حیث گرفت. اما در موتورهایی که احتمال آب شدن آلومینیوم وجود دارد، نوع هایی که از محصول چدن هستند، همچنان کاربرد خویش را حفظ کرده اند. انژکتور همین حفره خنک کننده «A» را حیاتی روغن از نحوه نتورک عرضه روغن «B» تأمین می کند. پیستون هم بوسیله روغنی که پشت آن قرار دارد خنک میشود، این روغن عمل روانسازی را نیز انجام میدهد. تاج پیستون به عبارتی قسمت بالایی پیستون بوده و صورت آن اثر گذاری بسزایی بر شیوه احتراق سوخت داراست در‌حالتی که طراحی صحیح آن ، منجر اختلاط خوب تر سوخت و هوا شده و قدرت بهینه را تولید می کند . رینگ روغن هنگام حرکت پیستون، روغن را از دیواره سیلندر پاک می کند اما دارای گذشت زمان می تواند دچارسایش گردد و رینگ های دیگر می توانند روغن را از میل لنگ به محفظه احتراق منتقل کنند. در داخل بوش سیلندر سوراخهایی وجود دارا‌هستند و حرکت پیستون در این سوراخها عمودی هست و با کمک شاتون این حرکات عمودی به صورت چرخشی در آمده و پس از تبدیل شدن حرکات عمودی به حرکات چرخشی، به میل لنگ خودرو انتقال پیدا می کند. در اینجا بیشتر به بررسی وب تارنما پیستون چه نقشی دارد.

ایندکسر