[ad_1]

خبر بدی برای والدینی وجود دارد که معمولاً برای استراحت در مقابل تلویزیون سیلی به فرزندان خود می زنند: در واقع ، این امر می تواند مادران و پدران را تحت فشار بیشتری قرار دهد.

چرا؟ زیرا هرچه کودکان بیشتر تلویزیون تماشا کنند بیشتر در معرض پیام های تبلیغاتی قرار می گیرند. هرچه تبلیغات بیشتری ببینند ، احتمال اصرار آنها برای خرید اقلام هنگام مراجعه به فروشگاه با والدین بیشتر است – و در صورت نه گفتن ممکن است سر و صدا ایجاد کنند. محققان می گویند ، همه اینها ، فراتر از یک سفر خرید ، می تواند به میزان کلی استرس والدین کمک کند.

این یافته ها از یک مطالعه به رهبری دانشگاه آریزونا منتشر شده است روزنامه بین المللی برای تبلیغات، که تأثیرات احتمالی عادات تماشای تلویزیون کودکان را بر میزان استرس والدین بررسی می کند.

نویسنده ارشد ، متیو لاپیر ، استادیار دانشکده علوم اجتماعی و رفتاری دانشگاه آریزونا گفت: “هرچه کودکان تبلیغات بیشتری ببینند ، بیشتر درباره مسائل می خواهند و اختلافات بیشتری بوجود می آید.” “آنچه که قبلاً به آن نگاه نکرده ایم تأثیر بالقوه آن بر والدین است. ما می دانیم که کودکان چیزهایی می خواهند ، می دانیم که این امر منجر به درگیری می شود ، اما ما می خواستیم این س followingال را بپرسیم: آیا این می تواند به استرس کلی والدین کمک کند؟ “

تحقیقات نشان می دهد که می تواند.

چند کار وجود دارد که والدین می توانند انجام دهند ، شاید بارزترین آنها محدود کردن زمان نمایش باشد.

لاپیر گفت: “به دلایلی محتوای تجاری وجود دارد: ایجاد رفتار خرید. بنابراین اگر مشکلی وجود دارد ، می توانید تلویزیون را خاموش کنید.”

البته وی اعتراف كرد كه البته گفتن این كار آسانتر از انجام است.

نکته دیگری که والدین می توانند امتحان کنند ، به ویژه هنگامی که تبلیغات برای کودکان در حوالی تعطیلات افزایش می یابد: به این فکر کنید که چگونه با فرزندانشان در مورد مصرف گرایی صحبت می کنند.

محققان اثربخشی سه نوع ارتباط مربوط به والدین و فرزندان را بررسی کردند:

– ارتباط مشارکتی هنگامی است که والدین به دنبال سهم کودک در تصمیمات خرید خانواده هستند – به عنوان مثال ، با گفتن جملاتی مانند “من به توصیه های شما درباره برخی از محصولات یا مارک های خاص گوش خواهم داد.”

– ارتباط کنترل زمانی است که والدین کنترل کامل تعاملات والدین و کودک را کنترل می کنند – برای مثال ، با گفتن جملاتی مانند “وقتی من به درخواست کالای شما نه می گویم با من بحث نکنید”.

– ارتباطات تبلیغاتی زمانی است که والدین در مورد پیام های تبلیغاتی با فرزندان خود صحبت می کنند – به عنوان مثال ، با گفتن جملاتی مانند “تبلیغات همه چیز را می گوید تا شما بخواهید چیزی خریداری کنید.”

آنها دریافتند که به طور کلی ، ارتباطات ارتباطی با استرس والدین کمتر همراه است. با این حال ، با افزایش ابتکار و رفتار قهرآمیز کودکان – مانند مشاجره ، غر زدن یا عصبانیت – از اثر محافظتی ارتباط مشترک کاسته می شود.

محققان دریافتند ، هر دو ارتباط كنترل و ارتباطات تبلیغاتی با ابتكارات خرید بیشتر و رفتار قهرآمیز كودكان در ارتباط است و بیان می دارد كه درگیری كمتر در این شیوه های ارتباطی می تواند مفید باشد.

با این حال ، هنگامی که کودکان در معرض تلویزیون قرار گرفتن در سطح بالاتری هستند ، اثر محافظتی شرکت در ارتباطات تبلیغاتی کمتر کاهش می یابد.

“به طور کلی ، ما دریافته ایم که ارتباطات ارتباطی بین والدین و فرزندان استراتژی بهتری برای کاهش استرس والدین است. با این حال ، این استراتژی ارتباطی ، هنگامی که کودکان محصولات بیشتری می خواهند یا درگیری مصرف کننده بیشتری با والدین دارند ، بازدهی نزولی را نشان می دهد.” چوی ، دکترای ارتباطات از UArizona.

این مطالعه براساس داده های حاصل از مطالعه 433 والدین کودکان 2 تا 12 ساله انجام شده است. لاپیر گفت: محققان روی كودكان كوچكتر متمركز شده اند زیرا آنها قدرت خرید مستقل كمتری دارند و بیشتر از بچه های بزرگتر با پدر و مادر خود خرید می كنند.

والدین در این نظرسنجی علاوه بر پاسخ به س questionsالات مربوط به سبک های ارتباطی خود ، به س questionsالاتی که برای اندازه گیری طراحی شده اند نیز پاسخ می دهند:

– فرزند آنها در روز چقدر تلویزیون تماشا می کند.

– هر چند وقت یک بار کودک آنها هنگام خرید کالایی را می خواهد یا درخواست می کند یا بدون پرسیدن کالایی را لمس می کند.

– هر چند وقت یکبار کودک آنها در سفرهای خریدی رفتاری خاص زورآمیز انجام می دهد.

– سطح استرس والدین.

تبلیغ کنندگان در حال یافتن راهی هستند

لاپیر اذعان کرد که شیوه مصرف سرگرمی در حال تغییر است. با ظهور خدمات DVR و پخش جریانی ، بسیاری از بینندگان دیگر در معرض تبلیغات سنتی شبکه یا تلویزیون کابلی نیستند. لاپیر گفت ، با این حال ، تبلیغ کنندگان در حال یافتن راه های خلاقانه برای دور زدن این مسئله از طریق تاکتیک هایی مانند قرار دادن محصول و مارک تجاری یکپارچه هستند – از جمله نام محصول یا شرکت در داستان نمایش. و تبلیغات کودکان یک صنعت چند میلیارد دلاری است.

لاپیر گفت: “به طور كلی ، قرار گرفتن در معرض تلویزیون بیشتر به معنای قرار گرفتن در معرض محتوای تجاری بیشتر است. حتی اگر پخش جریانی كنم ، اگر بیشتر آن را تماشا كنم ، احتمالاً یك مارك تجاری یکپارچه تر می بینم.”

لاپیر گفت: تبلیغات با هدف كودكان – كه غالباً با رنگهای بسیار روشن ، موسیقی خوش بینانه و شخصیت های فریاد دار مشخص می شود – به ویژه كه كودكان به طور كامل قادر به درک هدف از تبلیغات در رشد خود نیستند ، می تواند جذاب باشد.

لاپیر گفت: “تبلیغات کودکان برای ایجاد احساس هیجان در آنها ایجاد می شود. آنها کارهای زیادی را در تبلیغات کودکان انجام می دهند تا کودک را از نظر احساسی بالا بکشند.” “کودکان منابع شناختی و عاطفی برای کنار کشیدن ندارند ، بنابراین این یک مشکل خاص برای آنها است.”

[ad_2]

منبع: hobobat-news.ir