ورزش و بیماری مزمن: واقعیت ها را در نظر بگیرید


ورزش و بیماری مزمن: واقعیت ها را در نظر بگیرید

اگر به بیماری مزمن مبتلا هستید ، ممکن است درباره ورزش س questionsالاتی داشته باشید. چند وقت یکبار می توانید تمرین کنید؟ کدام تمرینات بی خطر هستند؟ اصول ورزش و بیماری های مزمن را درک کنید.

از پرسنل کلینیک مایو

اگر بیماری مزمن دارید – مانند بیماری های قلبی ، دیابت ، آسم یا کمر یا درد مفاصل – ورزش می تواند فواید مهمی برای سلامتی داشته باشد. با این حال ، مهم است که قبل از شروع یک تمرین معمول با پزشک خود صحبت کنید. او ممکن است در مورد اینکه چه ورزشهایی بی خطر است و چه احتیاطاتی را باید هنگام ورزش انجام دهید توصیه هایی داشته باشد.

آنچه در مورد ورزش و بیماریهای مزمن باید بدانید را دریابید.

چگونه ورزش می تواند شرایط مزمن را بهبود بخشد؟

اگر به بیماری مزمن مبتلا هستید ، ورزش منظم می تواند به شما در مدیریت علائم و بهبود سلامت کمک کند.

ورزش هوازی می تواند به بهبود سلامت قلب و استقامت کمک کرده و به کاهش وزن کمک کند. تمرین با شدت زیاد معمولاً برای بیشتر افراد بی خطر و م effectiveثر است و ممکن است زمان کمتری طول بکشد. در تمرینات اینتروال با شدت بالا ، شما برای مدت کوتاهی بین تمرینات با شدت بالا و تمرینات با شدت کم جایگزین می شوید. حتی فعالیت هایی مانند پیاده روی با شدت بالاتر.

تمرینات قدرتی می تواند قدرت و استقامت عضلات را بهبود بخشد ، فعالیت های روزمره را تسهیل کند ، کاهش قدرت عضلانی مربوط به بیماری را کند و ثبات مفصل را فراهم کند.

تمرینات انعطاف پذیری می توانند به شما کمک کنند تا دامنه حرکتی بهینه در اطراف مفاصل داشته باشید تا بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند و ورزش های ثبات نیز می توانند خطر زمین خوردن را کاهش دهند.

مثلا:

  • بیماری قلبی. ورزش منظم می تواند به بهبود سلامت قلب کمک کند. مطالعات اخیر نشان می دهد که تمرینات اینتروال اغلب در افراد مبتلا به بیماری قلبی به خوبی تحمل می شود و این می تواند مزایای قابل توجهی داشته باشد.

    برای افرادی که فشار خون بالا دارند ، ورزش می تواند خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش داده و خطر پیشرفت بیماری قلبی را کاهش دهد.

  • دیابت. ورزش منظم به انسولین کمک می کند تا قند خون را به طور موثرتری کاهش دهد. فعالیت بدنی همچنین می تواند به شما در کنترل وزن و افزایش انرژی کمک کند. اگر دیابت نوع 2 دارید ، ورزش می تواند خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش دهد.
  • آسم. ورزش اغلب می تواند به کنترل دفعات و شدت حملات آسم کمک کند.
  • کمردرد فعالیت هوازی منظم با تأثیر کم می تواند قدرت و استقامت کمر شما را افزایش دهد و عملکرد عضلات را بهبود بخشد. تمرینات شکم و کمر (تمرینات تقویت هسته ای) می توانند با تقویت عضلات اطراف ستون فقرات به کاهش علائم کمک کنند.
  • آرتروز. ورزش می تواند درد را کاهش دهد ، به حفظ قدرت عضلات در مفاصل آسیب دیده کمک کند و سفتی مفصل را کاهش دهد. همچنین می تواند عملکرد بدنی و کیفیت زندگی افرادی که به آرتروز مبتلا هستند را بهبود بخشد.
  • خرچنگ ورزش می تواند کیفیت زندگی افراد مبتلا به سرطان را بهبود بخشد و همچنین تناسب اندام آنها را بهبود بخشد. ورزش همچنین می تواند خطر مرگ ناشی از سرطان پستان ، روده بزرگ و پروستات را کاهش دهد.
  • زوال عقل ورزش می تواند باعث بهبود شناخت در افراد مبتلا به زوال عقل شود و افرادی که به طور منظم فعال هستند در معرض خطر کمتری از زوال عقل و اختلال شناختی هستند.

چه تمریناتی بی خطر هستند؟

پزشک شما ممکن است تمرینات خاصی را برای کاهش درد یا ایجاد قدرت توصیه کند. بسته به شرایط شما ، ممکن است لازم باشد از انجام برخی تمرینات به طور کلی یا در هنگام تشدید اجتناب کنید. در برخی موارد ، ممکن است لازم باشد قبل از شروع آموزش با فیزیوتراپیست یا کاردرمانگر مشورت کنید.

اگر به عنوان مثال کمردرد دارید ، می توانید فعالیت های هوازی با تأثیر کم مانند پیاده روی و شنا را انتخاب کنید. این نوع فعالیت باعث خستگی و لرزش کمر شما نمی شود.

اگر مبتلا به آسم ناشی از ورزش هستید ، هنگام ورزش حتما یک استنشاقی را در دست داشته باشید.

اگر مبتلا به آرتروز هستید ، ورزش هایی که برای شما بهترین هستند به نوع آرتروز و مفاصل مبتلا می شوند. با پزشک یا فیزیوتراپ خود کار کنید تا یک برنامه ورزشی ایجاد کنید که با کمترین زوال مفصل بیشترین سود را داشته باشد.

چند وقت یکبار ، چقدر و با چه شدت می توانم با خیال راحت تمرین کنم؟

قبل از شروع یک تمرین معمول ، مهم است که با پزشک خود در مورد مدت زمان جلسات خود و اینکه سطح شدت برای شما بی خطر است صحبت کنید.

به طور کلی سعی کنید حداقل پنج روز در هفته حدود 30 دقیقه فعالیت بدنی در روز جمع کنید. به عنوان مثال ، سعی کنید بیشتر روزهای هفته حدود 30 دقیقه سریع راه بروید. حتی می توانید فعالیت بدنی را به دوره های کوتاه مدت تقسیم شده در طول روز تقسیم کنید. هر فعالیتی از هیچ کدام بهتر است.

اگر قادر به انجام فعالیت های زیادی نیستید ، تا آنجا که می توانید انجام دهید. حتی یک ساعت در هفته فعالیت بدنی می تواند فواید سلامتی داشته باشد. با حرکت بیشتر و نشستن کمتر شروع کنید و هر روز به سمت بالا حرکت کنید تا بیشتر حرکت کنید.

اگر مدتی فعال نبودید ، به آرامی شروع کنید و به تدریج بسازید. از پزشک خود بپرسید که با پیشرفت می توانید چه نوع ورزشی را با خیال راحت انجام دهید.

آیا قبل از شروع باید مراحل خاصی را بردارم؟

بسته به شرایط شما ، پزشک ممکن است برخی اقدامات احتیاطی را قبل از آموزش توصیه کند.

به عنوان مثال اگر مبتلا به دیابت هستید ، به خاطر داشته باشید که فعالیت بدنی باعث کاهش قند خون می شود. قبل از هر فعالیتی سطح قند خون خود را بررسی کنید. اگر از داروهای انسولین یا دیابت که قند خون شما را پایین می آورد استفاده می کنید ، ممکن است قبل از تمرین یک میان وعده بخورید تا از کاهش قند خون جلوگیری کند.

اگر آرتروز دارید ، قبل از ورزش دوش آب گرم بگیرید. گرما می تواند مفاصل و عضلات شما را شل کند و دردی را که ممکن است قبل از شروع داشته باشید تسکین دهد. همچنین ، حتما کفشی را انتخاب کنید که در طول تمرین ضربه و ثبات را ایجاد کند.

چه ناراحتی می توانم انتظار داشته باشم؟

با پزشک خود در مورد اینکه چه نوع ناراحتی ممکن است در طول تمرین یا بعد از آن انتظار داشته باشید و همچنین هرگونه توصیه برای به حداقل رساندن درد با پزشک خود صحبت کنید. دریابید که چه نوع یا درجه ای از درد ممکن است طبیعی باشد و چه چیزی ممکن است نشانه یک مسئله جدی تر باشد.

اگر به بیماری قلبی مبتلا هستید ، به عنوان مثال ، علائم یا نشانه هایی که باید ورزش را متوقف کنید شامل سرگیجه ، تنگی نفس غیرمعمول ، درد قفسه سینه یا ضربان قلب نامنظم است.

چه چیز دیگری باید بدانم؟

شروع ورزش منظم ممکن است دشوار باشد.

برای اینکه به روال خود ادامه دهید ، ورزش با یک دوست را در نظر بگیرید. همچنین می توانید از پزشک خود بخواهید که یک برنامه ورزشی را برای افرادی که بیماری شما را دارند ، از طریق بیمارستان محلی ، کلینیک یا کلوپ بهداشتی توصیه کند.

برای داشتن انگیزه ، فعالیت های سرگرم کننده را انتخاب کنید ، اهداف واقع بینانه تعیین کنید و پیشرفت خود را جشن بگیرید.

هر گونه نگرانی در مورد برنامه ورزشی خود ، از شروع تا حفظ آن ، با پزشک خود در میان بگذارید.

.


منبع: hobobat-news.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*