نگاه های گسترده می تواند “برای شما هزینه” – ScienceDaily


خریدهای برنامه ریزی نشده منبع مهمی برای سود خرده فروشان است. از آنجا که بررسی محصول همیشه اولین قدم در تصمیم گیری برای خرید است ، خرده فروشان در مقایسه با طیف وسیعی از فروشگاه ها ، استراتژی های مختلفی را برای جذب خریدار به کار می گیرند. ماتیاس استریچر از انستیتوی مدیریت استراتژیک ، بازاریابی و گردشگری در دانشگاه اینسبروک اتریش گفت: “در دهه های اخیر ، خرده فروشان استراتژی های فروش زیادی را ایجاد کرده اند که توجه بصری مشتریان را متمرکز می کند.” “به عنوان مثال ، یک استراتژی محبوب این است که دسته های محصول مانند شیر را در پشت فروشگاه قرار دهید.” بنابراین ، مشتریانی که به محصولات روزمره احتیاج دارند ، باید بیشتر به فروشگاه سفر کنند ، که طبیعتاً هنگام سفر ، سایر محصولات را در کانون توجه خریداران قرار می دهد. برای تأمین نیازهای آنها همچنین می توان از کمپین های تخفیف برای جذب مشتری به فروشگاه هایی که کمتر بازدید می شوند استفاده کرد. ماتیاس استریچر ، کارشناس بازاریابی می گوید: “همه این استراتژی ها سفر در فروشگاه را به حداکثر می رسانند و احتمال به یاد آوردن یک نیاز فراموش شده یا یافتن کالای جدید را افزایش می دهند.” استرایچر به همراه زاخاری استس از دانشکده بازرگانی کاس در لندن و الیور باتنر از دانشگاه دویسبورگ-اسن در چندین مطالعه آزمایشگاهی و میدانی نحوه توجه به خرید اکتشافی و خریدهای غیر برنامه ریزی شده را بررسی کردند.

توجه به راحتی تحت تأثیر قرار می گیرد

استرایچر می گوید: “خریداران هنگام مشاهده قفسه ها همیشه زیرمجموعه ای از محدوده را می بینند و اینکه به طور انتقادی کدام زیر گروه را می بینند ، بستگی دارد.” “ما توانستیم نشان دهیم كه می توان از طریق ارتباطات ساده فروشگاهی ، الگوهای توجه را ناآگاهانه گسترش داد یا حتی باریك كرد. به عنوان مثال ، محققان ابتدا با استفاده از دیجیتال ، میزان توجه داوطلبان بازار مینی را در محوطه دانشگاه در اینسبروک ، اتریش دستکاری کردند. نمایشگرهایی که اکنون نیز به عنوان رسانه تبلیغاتی به طور گسترده در فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند. برای فوکوس گسترده ، تصاویر مختلف به طور تصادفی و متوالی در حاشیه سمت چپ یا راست صفحه نمایش داده می شوند ، در حالی که برای فوکوس باریک ، تصاویر یکسان همیشه در وسط ظاهر می شوند. عینک قابل جابجایی چشم و قرار گرفتن در جلوی قفسه آب نبات که از آن می توان محصولات را انتخاب کرد. این مواردی که قبلا با تصاویر حاشیه صفحه نمایش داده شده بودند ، به طور قابل توجهی مناطق قفسه آب نبات را از گروه کنترل که در آن قرار داشتند ، نشان می داد. همان تصاویر را در وسط صفحه ارائه می دهد سوپرمارکت و غیره ، محققان برای اندازه گیری سفرهایشان به فروشگاه ، مجهز به گام شمار بودند. در اینجا نیز قبل از خرید تصاویر محصولات نمایش داده شده به آنها نشان داده شد. در حالی که آن مشتریانی که توجه آنها کاملاً معطوف بود ، حدود 240 متر در فروشگاه راه می رفتند ، مشتریان با توجه گسترده بیش از 300 متر راه می رفتند. نکته قابل توجه این است که سهم خریدهای برنامه ریزی نشده در سبد خرید مشتری دو برابر شده است. ماتیاس استرایچر با جمع بندی نتایج این مطالعه که اکنون منتشر شده است ، گفت: “ما نشان می دهیم که یک مداخله بسیار ساده قبل از خرید می تواند عواقبی در رفتار خرید فرد داشته باشد.” مجله تحقیقات مصرف کننده.

بهتر عادت های خرید خود را مدیریت کنید

نتایج این مطالعه نه تنها سهم ارزنده ای در تحقیقات مصرف کنندگان دارد ، بلکه یافته های جالبی را برای استفاده عملی ارائه می دهد. به این ترتیب ، کار تحقیق دستورالعمل هایی در مورد چگونگی تنظیم محتوای ارتباطات در رسانه های تبلیغاتی دیجیتال به منظور تأثیر مثبت بر رفتار خرید ارائه می دهد. از طرف دیگر ، این مطالعه همچنین توصیه هایی را برای افرادی که می خواهند رفتار خرید خود را بهتر کنترل کنند ، ارائه می دهد. “تحقیقات ما نشان می دهد که خریدهای غیر برنامه ریزی شده در حال حاضر از سطح توجه بصری آغاز شده اند” ، خلاصه ای از محققان مصرف کننده مستقر در اینسبروک ، که همچنین توصیه های ساده ای به مشتریان دارد: “برای کاهش خریدهای غیر برنامه ریزی شده ، بهتر است هنگام خرید از دیدگاه های سرگردان خودداری کنید. موقعیت ها – ترجیحاً با پشتیبانی از لیست خرید. “

منبع تاریخچه:

مواد تهیه شده توسط دانشگاه اینسبروک. توجه: مطالب را می توان از نظر سبک و طول ویرایش کرد.


منبع: hobobat-news.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*