[ad_1]

براساس مطالعه مشترک جدید دانشمندان علوم مغز و اعصاب در دانشگاه سانفرانسیسکو با مرکز نارساخوانی UCSF و مرکز حافظه و پیری UCSF ، کودکان مبتلا به نارساخوانی نسبت به کودکان بدون نارساخوانی ، واکنش عاطفی بیشتری نشان می دهند.

در مطالعه ای که به صورت اولیه در تاریخ 20 نوامبر 2020 به صورت آنلاین منتشر شده است قشر، کودکان مبتلا به نارساخوانی که فیلم های برانگیزاننده احساسی تماشا می کردند ، در مقایسه با کودکان بدون نارساخوانی ، پاسخ های فیزیولوژیکی و رفتاری را افزایش دادند. این واکنش عاطفی بالاتر به ارتباط قوی تر در شبکه مغز مربوط می شود که از تولید احساسات و خودآگاهی پشتیبانی می کند.

نتایج مفهوم سازی موجود در مورد نارساخوانی معمولی را گسترش می دهد و نشان می دهد که این سندرم بسیار پیچیده تر از یک ضعف در مهارت خواندن است ، و همچنین پشتیبانی از آگاهی رو به رشد که نارساخوانی اغلب با نیروهای بین فردی پنهان همراه است را ایجاد می کند.

دکتر ویرجینیا استورم ، استاد با استعداد بنیاد بیماری آلزایمر جان داگلاس در مرکز حافظه و پیری UCSF و عضو UCSF Weill ، گفت: “حکایاتی وجود دارد که برخی از کودکان مبتلا به نارساخوانی از هوش اجتماعی و عاطفی بیشتری برخوردار هستند.” موسسه علوم اعصاب. “ما نمی خواهیم بگوییم که همه کودکان نارساخوان لزوماً از این طریق استعداد دارند ، اما می توانیم نارساخوانی را هم به نقاط قوت و هم به ضعف مربوط بدانیم.”

محققان 32 کودک از 8 تا 12 سال با فرم کلاسیک نارساخوانی “واج شناختی” را برای شرکت در این مطالعه و همچنین 22 کودک بدون نارساخوانی را استخدام کردند. این تیم برای تأیید اینکه همه آنها در خواندن مشکل دارند ، ارزیابی درک آنها از اصطلاحات عاطفی و اندازه گیری نتایج آنها را در یک سری آزمایش های شناختی ، کودکان مبتلا به نارساخوانی را آزمایش کردند. کودکان و والدین همچنین به پرسشنامه هایی در مورد سلامت عاطفی و روانی خود پاسخ دادند.

در مرکز نارساخوانی UCSF ، سنسورهایی برای نظارت بر تنفس ، هدایت پوست و ضربان قلب به کودکان داده شد و حالت چهره آنها هنگام تماشای تصاویر متحرک کوتاه که برای برانگیختن احساسات مثبت و منفی خاص مانند سرگرمی و انزجار طراحی شده اند ، گرفته شد. به عنوان مثال ، آنها شاهد خندیدن نوزادی و استفراغ زنی بودند.

محققان دریافته اند كه كودكان مبتلا به نارساخواني رفتار عاطفي قوي تري در صورت از خود نشان مي دهند و هنگام تماشاي فيلم از نظر فيزيولوژيكي نسبت به كودكان بدون نارساخواني واكنش نشان مي دهند. علاوه بر این ، اسکن MRI عملکرد فعالیت مغز کودکان نشان داد که کودکانی که بیشترین بیان را دارند ، ارتباط قوی تری بین انسولای قدامی راست و قشر سینگولات قدامی راست دارند ، ساختارهای کلیدی در شبکه محدب که از تولید احساسات پشتیبانی می کنند. و خودآگاهی. در كودكان مبتلا به نارساخواني ، كساني كه بيشتر از بيان چهره اي هيجاني دارند نيز از مهارت هاي اجتماعي بيشتري كه توسط والدين گزارش مي شود ، برخوردار هستند ، اما از علائم اضطراب و افسردگي قوي تري نيز برخوردار هستند.

این یافته ها حاکی از آن است که بسیاری از کودکان مبتلا به نارساخوانی ممکن است دارای نقاط قوت در مورد بینش اجتماعی باشند ، زیرا واکنش های عاطفی قوی تر می توانند عنصر اصلی روابط اجتماعی موفق باشند. برخی از بزرگسالان مبتلا به نارساخوانی با “جذابیت معلمان خود” از عدم موفقیت در مدرسه می گویند. این توانایی ایجاد ارتباطات اجتماعی ، که اغلب به عنوان یک استراتژی کاملا جبران کننده تعبیر می شود ، در عوض ممکن است نشانه ای از توانایی های عاطفی افزایش یافته در سطح عصبی باشد.

با این حال ، تشخیص نارساخوانی تضمینی برای موفقیت اجتماعی نیست. همانطور که گزارش های والدین نشان می دهد ، واکنش و حساسیت هیجانی بالاتر نیز می تواند یک عامل خطر برای ایجاد اضطراب و افسردگی باشد ، زیرا این کودکان ممکن است نشانه های عاطفی متفاوت از افراد عصبی را تشخیص دهند. دلیل دیگری برای اطمینان از محافظت و مراقبت صحیح از این کودکان در مدارس ، کالج ، اما حتی در محل کار در بزرگسالی

“پیام به خانواده ها این است که این وضعیت را می توان با تأثیرات منفی آن بر روی خواندن تعیین کرد ، اما ما باید عمیق تر و گسترده تر به تمام عملکردهای مغز در نارساخوانی توجه کنیم تا نقاط قوت مرتبط را بهتر درک کنیم و ما استراتژی های حذف موثر را شناسایی می کنیم. “، گفت: ماریا لوئیز گورنو-تمپینی ، دکتر ، پروفسور برجسته چارلز شواب از بیماری نارساخوانی و رشد عصبی و مدیر مشترک مرکز نارساخوانی UCSF و مرکز نارساخوانی و تنوع شناختی UCSF-UC.

استورم ، همچنین دانشیار گروه مغز و اعصاب و روانپزشکی و علوم رفتاری UCSF در انستیتوی مغز و اعصاب ویل ، گفت: “یافته های ما در آموزش کودکان مبتلا به نارساخوانی تأثیر دارد” ، که کار او قبلاً در پردازش احساسات در افراد مسن متمرکز بود. مغز “ما باید نقاط قوت و همچنین نقاط ضعف را بر اساس آموزش خود قرار دهیم. به عنوان مثال ، کودکان مبتلا به نارساخوانی ممکن است در سناریوهای یادگیری فردی یا گروهی بهتر عمل کنند ، بسته به نوع ارتباط عاطفی آنها با معلمان یا همسالان. اما آنها همچنین باید ما از آسیب پذیری آنها در برابر اضطراب و افسردگی آگاهیم و مطمئن باشیم که آنها پشتیبانی کافی برای پردازش احساسات بالقوه قوی خود دارند. “

محققان س questionsالات دیگری دارند که امیدوارند بتوانند به آنها پاسخ دهند. در کارهای آینده ، آنها سعی خواهند کرد تعیین کنند که آیا واکنش احساسی منجر به افزایش همدلی می شود یا خیر. محققان امیدوارند که با درک بهتر از پردازش های اجتماعی و عاطفی و سایر نقاط قوت در نارساخوانی ، بتوانند مداخلات هدفمندتری را ایجاد کرده و لکه ننگ این بیماری را کاهش دهند.

محققان گفتند ، علی رغم برخی سوالات بی پاسخ ، این مطالعه پیشرفت بزرگی در درک ما از نارساخوانی است. این همچنین نشان می دهد که اثر یکپارچه سازی رو به رشد جامعه بالینی و عصبی اولیه UCSF در بخش های تحت موسسه علوم اعصاب UCSF Weill و در دانشگاه های UC از طریق UCSF-UCB Schwab Dyslexia و مرکز تنوع شناختی.

“چیزی که برای موسسه پزشکی جدید است مقابله با نارساخوانی است ، زیرا اغلب یک مشکل آکادمیک و آموزشی در نظر گرفته می شود. اما نارساخوانی مبتنی بر مغز است و ما برای خدمت بهتر به این روش نیاز به یک رویکرد یکپارچه بین مغز و اعصاب ، روانپزشکی ، روانشناسی و آموزش داریم. کودکان و خانواده های آنها ، “گفت Gorno-Tempini ، که همچنین استاد مغز و اعصاب و روانپزشکی و رفتار و مدیر آزمایشگاه نوروبیولوژی زبان در مرکز حافظه و پیری UCSF است. “هر زمان که من این نتایج را با خانواده ها در میان می گذارم ، آنها متعجب می شوند زیرا به آنها کمک می کند درک کنند که نارساخوانی چیزی بیش از یک چالش آکادمیک است – این یک مغز با نقاط ضعف و قوت خود است ، دقیقاً مانند همه ما.”

[ad_2]

منبع: hobobat-news.ir