قله های آلودگی هوا همراه با نتایج آزمون پایین تر برای دانش آموزان کلاس سوم در سالت لیک کانتی – ScienceDaily


ذرات ریز گرد و غبار (PM2.5) ، ذرات کوچکی که باعث آلودگی هوا می شوند ، حتی در کلاس برای سلامتی کودکان مضر هستند. مجموعه شواهد ، تماس مزمن با عملکرد ضعیف تحصیلی در دانشجویان K-12 را پیوند می دهد. تاکنون ، هیچ مطالعه ای تأثیر حوادث “اوج” را بر آلودگی هوا ، پرشهای 24 ساعته در مقادیر بسیار بالای PM2.5 بررسی نکرده است. برای دانش آموزان در سالت لیک کانتی ، یوتا ، این قسمت ها یک واقعیت خطرناک است – بزرگترین شهر این شهرستان ، سالت لیک سیتی ، در آخرین گزارش انجمن ریه های آمریکا در میان 10 شهر آلوده ترین ایالات متحده برای آلودگی ذرات کوتاه مدت قرار دارد.

در یک مطالعه جدید ، محققان دانشگاه یوتا دریافتند که قرار گرفتن بیشتر در معرض اوج آلودگی هوا با کاهش نتایج در آزمون های ریاضیات و هنرها به زبان انگلیسی (ELA) برای کلاس سوم در تمام مدارس دولتی در سالت لیک کانتی در سال 2016 همراه است. -2017. حداقل اوج سطح آلودگی در این مطالعه زیر آنچه آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) به عنوان سطح “ایمن” PM2.5 تعریف می کند ، است. نتایج حاکی از نیاز قانون گذاران به اتخاذ سیاست هایی است که تعداد روزهای اوج آلودگی را کاهش می دهد و از استانداردهای پایین تر آلودگی فدرال حمایت می کنند.

کیسی مولن ، نویسنده ارشد ، دانشجوی دکترای جامعه شناسی در دانشگاه یوتا ، گفت: “سهم عظیم این است که این مکان مربوط به مکان مدرسه نیست – فقط مدارس در آلوده ترین مناطق شهر نیستند. همه تحت تأثیر اوج آلودگی قرار دارند.”

این مطالعه بی عدالتی زیست محیطی در مورد مسئله آلودگی هوا در شهرستان سلت لیک را برجسته می کند – مدارسی که درصد بالاتری از دانش آموزان رنگارنگ و خانواده هایی که فقر دارند ، در معرض غلظت متوسط ​​بالاتر ذرات ریزگرد و بیشتر روزهای اوج قرار گرفتند. آلودگی بیش از مدارس متوسطه به دانش آموزان طبقه بالا و دانش آموزان عمدتا سفیدپوست. اگرچه اوج مواجهه تأثیر قوی تری در دانش ریاضیات پایین در مدارس کم برخوردار جامعه دارد.

سارا گرینسکی ، استاد جامعه شناسی ، در دانشگاه یوتا ، گفت: “مطالعات زیادی وجود دارد که به ما نشان می دهد آلودگی هوا به توانایی شناختی مغز ما در پردازش آسیب می زند.” “یوتا در دهه های اخیر گام های بزرگی در زمینه کاهش آلودگی برداشته است ، اما ما باید همچنان سیاست های کاهش آلودگی را دنبال کنیم. ما قبلاً می دانیم که این امر باعث بهبود سلامت تنفسی در یوتا می شود ، اما همچنین می تواند به کودکان کمک کند تا از پس این مشکلات برآیند. در مدارس کمی بهتر است. “

این گزارش در تاریخ 22 سپتامبر سال 2020 به صورت آنلاین منتشر شد مجله بین المللی تحقیقات بهداشت محیط و بهداشت. این مطالعه توسط تبادل علوم میان رشته ای یوتا در دانشگاه یوتا تأمین شد.

نتایج آزمون برای تأثیر بر کیفیت هوا

محققان ارزیابی ریاضیات رشد و تعالی (SAGE) دانش آموزان و نمرات ELA دانش آموزان کلاس سوم را در 156 مدرسه ابتدایی در سالت لیک کانتی در سال 2017 بررسی کردند. آنها بر روی درصد دانش آموزانی که نمره آنها کمتر از حد انتظار بود تمرکز داشتند. سطح سطح

برای اطمینان از اینکه آلودگی هوا تنها متغیری است که نتایج آزمون را تحت تأثیر قرار می دهد ، محققان یک متغیر محروم در مدارس ایجاد کردند که وضعیت مدرسه عنوان I را در نظر گرفت. دانشجویان اسپانیایی زبان؛ درصد دانشجویان اقلیت غیر اسپانیایی تبار که سیاه پوستان ، جزایر آسیایی / اقیانوس آرام یا بومیان آمریکای آلاسکا بودند. و درصد دانشجویان در وعده های غذایی رایگان و / یا با قیمت پایین. آنها همچنین محله مدرسه را در نظر می گیرند.

“مهم است که آسیب اجتماعی را در نظر بگیریم ، زیرا عوامل اجتماعی ارتباط تنگاتنگی با نتایج آزمون استاندارد دارند. دانش آموزان از خانواده های کم درآمد دارای مبارزات اضافی هستند که تمایلی به تأثیر بر دانش آموزان ثروتمندتر ندارند ، مانند عدم امنیت غذایی. گرینسکی گفت: “دانش آموزان نژادی / قومی از اقلیت ها اغلب دارای سوابق تحصیلی نابرابر در ایالات متحده هستند. در برخی موارد ، آنها خود مهاجر یا کودک مهاجر هستند و هنوز هم می توانند انگلیسی یاد بگیرند.” این عوامل بر نمرات استاندارد آزمون تأثیر می گذارند. “

آنها سپس غلظت مزمن و اوج آلودگی هوا را در هر مدرسه ارزیابی کردند. از نظر سطح مزمن آلودگی هوا ، آنها با استفاده از غلظت های روزانه در دستگاه سرشماری که هر مدرسه در آن قرار دارد ، غلظت روزانه PM2.5 را برای هر مدرسه مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. به طور متوسط ​​، مدارس دارای سطح مزمن PM2.5 ، کمی بیش از 8 میکروگرم در متر مکعب بودند. برای شناسایی اوج آلودگی هوا ، محققان تعداد روزهایی را که هر مدرسه در معرض سطح PM2.5 در صدمین 95 درصد غلظت PM2.5 برای سال قرار گرفت ، تشخیص دادند که 23 میکروگرم در متر مکعب است. . استاندارد هوای ناسالم EPA آمریکا 35 میکروگرم بر متر مکعب است.

در حالی که قرار گرفتن در معرض آلودگی مزمن با نمره کمتری از آزمون همراه است ، وقتی محققان عوامل آسیب اجتماعی را کنترل می کنند ، این اثر از بین می رود. در مقابل ، فراوانی حداکثر قرار گرفتن در معرض آلودگی با درصد بالاتری از دانش آموزان مرتبط است که مهارت های ریاضی و ELA را زیر سطح ، حتی پس از کنترل آسیب اجتماعی ، آزمایش کرده اند.

مولن گفت: “مطالعات نشان می دهد که آلودگی هوا با التهاب سلول های مغزی مرتبط است. این کاملاً ثابت شده است.” “با این حساب ، نتایج مطالعه ما نشان می دهد که تحقیقات آینده باید بررسی کند که آیا قرار گرفتن در معرض پیک تکرار در برابر غلظت ریزگردها ممکن است بیشتر از مواجهه مزمن با عملکرد مغز کودکان مضر باشد.”

آلودگی هوا را کاهش دهید

نویسندگان پیشنهاد می کنند که قانونگذاران می توانند ابتکارات بهداشت عمومی را محافظت کنند که از قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا در کودکان محافظت می کند. محققان برای ایجاد مسیرهای هوای پاک تر برای حرکت کودکان در جوامع خود ، با برنامه ریزان شهری مشورت کرده اند. در آینده ، ایالت ممکن است مقرراتی را بهبود بخشد که از ساخت مدارس در مناطق بسیار آلوده جلوگیری کند. در حال حاضر ، سرمایه گذاری در سیستم های بهتر فیلتراسیون هوا در کلاس می تواند به کاهش کیفیت هوای ضعیف موجود کمک کند. در برابر شواهد فزاینده مبنی بر اینکه حتی غلظت کم PM2.5 برای بدن انسان مضر است ، قانونگذاران باید از استانداردهای پایین تر فدرال برای آلودگی هوا حمایت کنند.

مولن گفت: “در اینجا ، با توجه به مشکلات مداوم کیفیت هوا در فصول ، ما باید آگاهی در مورد قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا را افزایش دهیم.” “این مکالمه ای است که همه باید داشته باشند – مردم باید از آنچه در معرض خطر است مطلع شوند.”

منبع تاریخچه:

مواد تهیه شده توسط دانشگاه یوتا. اصلی ، نوشته شده توسط لیزا پاتر. توجه: مطالب را می توان از نظر سبک و طول ویرایش کرد.


منبع: hobobat-news.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*