وقتی میگن “واشر سرسیلندر سوخته” منظورشون این نیست که سرسیلندر لیفان 620 واشر آتیش گرفته. در این راستا کتاب های مکانیک عمومی اتومبیل و رانندگی پایه یکم، نوشته ی اعزازالدین مشکوتی از انتشارات کوروش، منتشر شده در ۱۳۷۸ با شابک ۴-۸۳-۶۰۴۹-۹۶۴ و تعمیرکار اتومبیل خود باشید، نوشته ی مهندس سیدامیر موسوی از انتشارات نظری، منتشر شده در مهر ۱۳۹۱ با شابک ۰-۸۹-۶۱۶۸-۶۰۰-۹۷۸ به عنوان منابع اصلی مورد استفاده قرار گرفته اند. همانطور که متوجه شدیم اصلی ترین آسیب را به واشر سر سیلندر دمای بیش از حد وارد سرسیلندر ریو برای تیبا می سازد . سوپاپ جزو قطعات اصلی موتور احتراق داخلی می باشد. احتمال قاطی کردن آب و روغن (فرسایش قطعات) و چسبیدن رینگ و پیستون زیاد میباشد. واشر سرسیلندر یک قطعه به منظور آب بندی میان سیلند و سرسیلندر است که در نوع خود اهمیت بسیار شاخصی در موتور خودرو دارد. واشر سرسیلندر : این واشر نقش عمدهای در سالم نگه داشتن موتور خودرو دارد زیرا که هرگونه نشت گاز از این محفظه موجب آسیب به موتور خودرو میشود. این سرسیلندر آلومینیومی جه خودروهای 1700ccمخصوص روآ سال و آریسان سرسیلندر 16 سوپاپ 405 می باشد .

سرسیلندر تیوفایو در خودروهای سواری بیشترین آرایش مورد استفاده ، چینش خطی و خورجینی می باشد و چینش های دیگر به ندرت و گاهی نیز در خودروهای خاص ، استفاده می شود؛ در ادامه به شرح هریک از چینش ها سرسیلندر قائم ، می پردازیم. سوپاپ ها را معمولاً در داخل قالب های مخصوص با روش آهنگری میسازند و به وسیله عملیات حرارتی مخصوص سختی آنها را به مقدار لازم بالا میبرند تا در برابر حرارت و فشار محفظه احتراق تحل کند؛ سپس به کمک فرز کاری و پرداخت شکل نهایی آن را کامل و آماده تولید و نصب می کنند. چون نیروی اصطکاکی مهره بر روی پیچ کم می باشد، با اضافه کردن واشر بین مهره و قطعه اتصال، مقدار اصطکاک را افزایش می دهد. این موتور کوچک و کم مصرف برای استفاده درون شهری بسیار مناسب و اقتصادی به نظر می رسد. هر دوی این خودروها از پیشرانههای ۴ سیلندر خطی با حجم پایین و مصرف سوخت کم بهره میبرند.

سرسیلندر تیبا شرکتی
957899/جک-s۵-یا-چری-تیگو۵-کدام-شاسیبلند-اقتصادی-مناسبتری-است گرچه جک s ۵ یا چری تیگو ۵ در بسیاری از موارد شانه به شانه هم پیش میروند، اما در نهایت جک s ۵ به دلیل عملکرد فنی بهتر در مقایسه با چری تیگو ۵، میتواندبرنده این رقابت باشد. چنانچه بلوک سیلندر یک موتور را به تنهایی دیده باشید؛ مطلع شده اید که قسمت فوقانی آن باز بوده و پیستون ها در درون سیلندرها قابل دیدن می باشند. یاتاقان وسیلهای می باشد که اجازهٔ حرکت نسبی مشخصی را بین دو یا بیشتر از دو قطعه میدهد که بهطور نمونه به صورت چرخش یا حرکت خطی می باشد. در بلوک سیلندرمجاری عبور آب و روغن جهت خنک کاری و روانکاری وجود دارد همچنین سوراخ های استوانه ای شکل به نام سیلندر تعبیه شده است که در آن پیستون حرکت رفت و برگشتی می نماید. این نوع سیلندر ها هم به نوبه ی خودش قدرت بالایی ایجاد می کند. برق باطری و یا دینام که توسط کوئل تقویت شده، از مسیر وایر شمع به انتهای شمع (ترمینال)میرسد، از داخل شمع عبور کرده و به علت ولتاژ بالا در فضای بین دو الکترود مثبت و منفی جرقه ایجاد می کند.

در مواردی که موتور بیش تر از حد مجاز گرم شود امکان دارد به دلیل خرابی واشر سر سیلندر باشد. کامیونهایی کوچک و کمی بزرگتر از وانت که دومحور و شش چرخ را دارا هستند، میتوان گفت میزان بارگیری آنها از سه تا هشت تن می باشد. جنس واشر سرسیلندر : از ورقه های فلز نرم یا پنبه نسوز و فلز نرم ساخته می شود واشرسرسیلندر انواع مختلف دارد یک لایه که از الیاژ الومینیوم و کرم دو لایه از فلزات نرم و پنبه نسوز سه لایه که از لایه های مسی بخاطر نرمی ان و بهتر شدن عمل اب بندی مقوا یا پنبه نسوز جهت مقاومت در مقابل حرارت زیاد و لایه فولادی جهت مقاومت زیادتر در مقابل فشار و حرارت . هر چی نسبت تراکم بیشتر باشه یعنی فشردگی مخلوط بیشتره و هرچی مخلوط فشرده تر باشه انفجاری که رخ میده قویتره و قدرت موتور بیشتره. در یک موتور درونسوز سرسیلندر یا بستار به قطعهای گفته میگردد که بر فراز بخش بالایی سرسیلندر فرانسوی پژو 405 سیلندرها قرار دارد.

سرسیلندر عظام
اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از سرسیلندر شرکتی پژو دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.