موتور تام ۲۰۶ تیوفایو (TU5) استوک اروپایی جنس میهن فرانسه می باشد. قابل ذکر می باشد که این موتور در مرزوبوم ما بر روی ماشینهای ۲۰۶ تیپ های ۵ و ۶ برخی از خودروهای پژو پارس کارگزاری شده است. درصورتیکه در واقیعت بخواهیم مدل پارس را برسی نماییم از نظر استهلاک اول پارس تیوفایو و آنگاه الیکس و آن گاه هم xu7 است در صورتی که به جهت سرعت و جوون پسندی بخوایید الیکس حرف اول رو میزنه و اصلی هیچکدوم از نوع های پارس قابل مقایسه وجود ندارد و هنوز نیز که ۸ سال از توقف تولیدش پیشین هیچکدوم از ماشین های جمهوری اسلامی ایران خودرو قابل مقابله اصلی این ماشین را ندارند حتی سورن توربو اما به جهت اتومبیل خانواده تیوفایو تعیین بهتری هست اندک استهلاک تر و اندک مصرف خیس نسبت به جور هایی دیگ میزان مرغوب بودن و استقامت موتوری خوبتر درصورتیکه باهاش مدارا کنی و بدور موتور چهار فراتر نبری تا ۲۰۰ کیلومتر غیر از بده بستان اسباب و اثاث مصرفی هیچ چیز دیگ ای نداره. کارگزاشتن توربو بر روی پیشرانه TU5 یکی از راههای رایج برای افزایش قدرت همین پیشرانه میباشد که به لطف وجود کیتهای آماده به جهت همین پیشرانه، فعالیت به رخ علمی و فنی انجام خواهد شد. ضمن این که برخلاف پیشرانه XU7 پژو که بهشدت در ناحیه واشر سر سیلندر و سر سیلندر ضعیف است، همین پیشرانه در همین دو بخش بهشدت مقاوم است. این پیشرانه از ابتدای معرفی در کشورمان بهواسطه بازده عالی و عجله قابل قبولی که به پژو ۲۰۶ میداد بهعنوان پیشرانه پرطرفدار و محبوب معرفی شده است و همین در حالی میباشد که همین روز ها مثال اهل ایران شده آنکه به پیشرانه TU5 ایرانیزه دارای اسمو رسم است، در حد و اندازههای مدلهای کهن آن نیست. همینطور ازآنجاییکه همین موتور نیز طرفداران متعددی در اروپا داشته است، سیستمهای مهم برای تغییر‌و تحول و تحول و تقویت به جهت این پیشرانه هم وجود دارد. از دیگر ویژگیهای همین موتور، سیستم جرقهزنی و کامپیوتر پیشرفته آن است که سبب میشود تا کارایی پیشرانه در هر شرایطی بالا باشد. هدرز قطعهای فنی به جهت تیونینگ و تقویت موتوراست که بخشی از سیستم اگزوز خودرو محسوب میشود. علاوه بر آن سیستم صوتی این اتومبیل می تواند ای یو ایکس (aux)، مکان نما و سی دی را هم پشتیبانی نماید که در جور خویش یک پیشرفت محسوب می شود، تغییراتی که در نسخه LX پژوپارس نیز وجود دارد. هدرز به انگلیسی (headers ) قطعه ای فنی به جهت تیونینگ و تقویت موتور هست که منتخب از سیستم اگزوز ماشین محسوب می شود . در همین فی مابین سیستم اگزوز تولید سوپر اسپرینت من جمله او‌لین و محبوبترینها در کشورمان به شمار میآید. پیشرانه TU5 در کشورمان اهمیت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ معرفی شد و چند سالی می باشد که بر روی محصولات دیگری نظیر پژو ۴۰۵ slx، پارس TU5 و همینطور دانگ فنگ H30 کراس هم کارگزاشتن میشود. پیشرانه TU5/JP4 یک موتور دو میلسوپاپ بالا حساس ۱۶ سوپاپ است که اقتدار و گشتاور خوب در مقایسه مهم پیشرانههای موجود در کشورمان یکی از از برگهای چیره آن است. به گزارش سایت خبری «پیشرانه» ازاینرو به جهت او‌لین توشه در تاریخ مونتاژ ماشین در کشورمان، دو اتومبیل زانتیا و پژو ۲۰۶ اساسی دو پیشرانه مختلف عرضه شدند تا خریداران بتوانند بر اساس نیاز و خواسته خود، یک پیشرانه را گزینش کنند. البته حجم ۱.۶ لیتری این پیشرانه در کنار فضای محدود درون گوشه و کنار پیشرانه پژو ۲۰۶ سبب شده است تا تعمیرات همین پیشرانه پاره ای پردردسر بوده و بهاصطلاح مقداری بددست باشد. همانطور که گفته شد هدرز اصلی جایگزین شدن به جای منیفولد چدنی سبب ساز افزایش عملکرد، بهبود اقتدار خروجی پیشرانه و کاهش مصرف سوخت پیشرانه میشود. پیشرانه TU5 هر چند این روز ها مشغول مسائل و مشکلاتی شده است که ناشی از کفیت پایینتر تولید آن است البته در کل می توان به این پیشرانه هنوز همرتبه مناسبی داد اگر چه که همین پیشرانه در مقایسه کلیدی پیشرانههای روز عالم دیگر یک پیشرانه بهصرفه حیاتی بازده بالا و مصرف مطلوب قلمداد نمیشود؛ اما در کل همین پیشرانه نسبت به حجم خود بازده مهربانی داشته و توان و گشتاور مناسبی اهمیت مصرف سوخت ذیل در اختیار راننده میگذارد. از دیگر امتیازات همین پیشرانه می توان به استهلاک کم، آهسته بودن در حین کارکرد و صدای اندک در زمانه روشن بودن آن اشاره کرد. پیشرانه TU5 از سال ۱۳۸۳ بر بر روی پژو ۲۰۶ در تیپهای ۵ و ۶ کارگزاری شد و امروزه یک عدد از پیشرانههای دارای ایران خودرو برای کارگزاری بر بر روی محصولات همین شرکت به شمار میآید. گروه اقتصادی: مدیر اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران ماشین با اشاره به وضعیت فلی بازار گفت: بازار خودرو، پریشان‌حال و نابسامان هست ضمن اینکه در بازار داخلی، شاهد ارتقاء قیمتها بوده ایم ولی حیاتی شیب ملایم.سعید موتمنی حیاتی ابلاغ اینکه در اکنون حاضر شاهد افزایش قیمتها در بازار اتومبیل هستیم افزود: بازار خودرو، زیاد آشفته و نابسامان می باشد ضمن این که در بازار داخلی، شاهد ارتقا قیمتها بوده ایم البته دارای شیب ملایم.به عنوان نمونه، امروز پراید ۱۱۱, نود و سه میلیون تومان، پراید ۱۳۱, هشتاد و یک میلیون تومان، پراید ۱۳۲, هشتاد و یک میلیون تومان، تیبا دو, ۱۰۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تیبا صندوق دار, ۹۶ میلیون تومان، ساینا, ۱۰۸ میلیون تومان و بعضی از محصولات کشور‌ایران اتومبیل نیز مانند، پژوپارس, ۱۷۳ میلیون تومان، پژوپارس تیوفایو, ۲۰۷ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ دو, ۱۶۳ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ پنج, ۱۹۷ میلیون تومان، ۲۰۶ وی هشت, ۱۹۱ میلیون تومان، پژو ۴۰۵, صد و سی و نه میلیون تومان، و سمند ال ایکس, ۱۴۳ میلیون تومان بخشید و ستد شد.رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو، در خصوص قیمت اتومبیل های خارجی هم گفت: حدود دو سال هست که خودرو خارجی وارد میهن نمی‌شود و دارندگان این خودروها قیمتها را مضاعف بالا اعلام میکنند، برای مثال خودرویی که یک سال پیش ۷۰۰ میلیون تومان بوده، الان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بها گذاری شده است.خودروی ۲۰۰۸, یک‌سری ماه پیش, ۴۸۰ میلیون تومان بود امروز, ۷۴۰ میلیون تومان، سراتو که ۴۶۰ میلیون تومان بود, 405 تیوفایو دیوار ۶۲۵ میلیون تومان، هایما که ۴۰۰ میلیون تومان بود امروز ۵۶۰ میلیون تومان و یا خودروی جک که یک سال پیش حتی در بازار ذیل ارزش شرکت، به فروش میرسید، امروز ۵۶۰ میلیون تومان بخشید و ستد میشود. درصورتیکه شما هر مدل سوالی در ارتباط با چه جایی و شیوه استعمال از پارس تیوفایو یا 206 تیپ 5 دارید، می توانید کلیدی ما در کاغذ وب تماس بگیرید.

ایندکسر