[ad_1]

اگرچه بیشتر مردم یاد می گیرند که به زبان مادری خود روان صحبت کنند ، اما زبان مادری در توانایی استفاده از این زبان متفاوت است. کاربران زبان بزرگسالان نه تنها از نظر تعداد کلماتی که می دانند ، بلکه از نظر سرعت تولید و درک کلمات و جملات نیز تفاوت دارند. تفاوت افراد در کارهای مختلف زبانی چیست؟ آیا تفاوت های فردی در توانایی های زبانی با توانایی های شناختی عمومی ارتباط دارد؟

چنین س questionsالاتی را فقط می توان با آزمایش تعداد زیادی از افراد در تعداد زیادی آزمون زبانی و شناختی پاسخ داد. فلورین هینتز ، نویسنده اصلی و تیمش ، چنین باتری آزمایشی را برای استفاده از آن در مطالعه بزرگتر طراحی کردند. در مطالعه بزرگتر IndividuLa (بودجه توسط کنسرسیوم Language in Interaction) ، تیم داده های عملکرد آزمون را با DNA هزار شرکت کننده ترکیب خواهد کرد. علاوه بر این ، مغز حدود 300 نفر از 1000 شرکت کننده اسکن می شود. با این حال ، نویسندگان ابتدا مجبور شدند باتری آزمایش را با تعداد کمتری از شرکت کنندگان آزمایش کنند.

هینتز می گوید: “مطالعات قبلی در مورد تفاوت های فردی اغلب بر روی مهارت های محدودی متمرکز بوده است.” “این مجموعه داده ها یک گام فراتر می رود و با چند آزمون مهارت ، مروری جامع در مورد مهارت های زبانی و غیرزبانی کاربران زبان ارائه می دهد.

محققان 112 شرکت کننده 18 تا 29 ساله و محافل آموزشی مختلف را به آزمایشگاه Nijmegen دعوت کردند. شرکت کنندگان برای اطمینان از قابلیت اطمینان اندازه گیری های جدید ، و یک ماه بین جلسات آزمون ، آزمایشات را از 33 تست دو بار انجام دادند. این تست برای هر شرکت کننده حدود هشت ساعت طول کشید.

این باتری شامل سه نوع تست است: (1) آزمون های تجربه زبانی مانند اندازه واژگان ، (2) آزمون مهارت های شناختی عمومی مانند سرعت پردازش یا ظرفیت حافظه کاری و (3) آزمون مهارت های زبان ، اندازه گیری تولید و درک کلمات و جملات. علاوه بر تست های استاندارد شناخته شده (مانند ماتریس های ریون) ، باتری شامل تست های تازه توسعه یافته (مانند آزمون عبارات اصطلاحی و آزمون قوانین هنجاری دستور زبان هلندی) است.

بیشتر آزمایش ها قابل اعتماد و مناسب بودند آن را شناسایی کنید مطالعه اصلی ، که در حال حاضر ادامه دارد. این تیم هنوز در حال مطالعه شرکت کنندگان برای مطالعه اصلی است ، بنابراین هلندی های محلی (بین 18 تا 30) برای شرکت در این کار دعوت می شوند.

نویسندگان تصمیم گرفتند داده های حاصل از مطالعه آزمایشی خود را که به طور آزاد در بایگانی داده های سرویس داده UK (UKDA) موجود است ، به اشتراک بگذارند. این تیم محققان دیگر را به استفاده از پایگاه داده برای تجزیه و تحلیل جدید تشویق می کند. هینتز می گوید: “بررسی تفاوت های فردی نادر است زیرا زمان بر و گران است.” “به ویژه در شرایط فعلی ، که آزمایش شخصی همیشه امکان پذیر نیست ، این منبع می تواند روش های جایگزینی برای انجام تحقیقات فراهم کند.”

هینتز نتیجه گیری می کند: “این پایگاه داده برای هر محقق ، پزشک یا معلمی که علاقه مند به کشف ارتباط بین مهارت های زبان ، مهارت های غیر زبانی و مهارت های زبانی است ، ارزشمند است.” “در نهایت ، با استفاده از این مجموعه داده ، می توان اولین قدم را در جهت پرداختن به س’ال” ​​کاربر خوب زبان چه کاری انجام می دهد؟ “برداشت.

منبع تاریخچه:

مواد تهیه شده توسط م Instituteسسه روانشناسی زبان ماکس پلانک. توجه: مطالب را می توان از نظر سبک و طول ویرایش کرد.

[ad_2]

منبع: hobobat-news.ir