مدلهای اولیه تا سالهای ۸۳ از لحاظ مونتاژ قطعات تغییر یافته نسبت به ۴۰۵ اندکی زود به صدا میافتاد و کیفیت خوبی ندارد و این موجب میشود اتاق کم کم دچار سر و صدا شود. شفیعی ادامه داد: در مدلهای دوگانه سوز به علت کار کرد موتور با دو نوع سوخت و دو نوع انفجار در سیلندر پیشرانهها زود از تنظیم خارج میشود و البته فیلر آنها هم زودتر به هم میخورد. البته سید محمد طاهر علوی هم اعتقاد دارد پارس اتوماتیک کمترین متقاضی را دارد زیرا خیلی کند است. محمد صادق قاسمی از نمایشگاهداران قدیمی میگوید: پارس سفید رنگ بهتر فروش میرود البته مدل دوگانه سوزش اخیراً در میان مردم محبوب نیست و به خوبی فروش ندارد. سیستم تهویه مطبوع هم در هر دو مدل خودکار هستند. از امکانات موجود بر روی این خودرو میتوان به صندلیهای جلوی ارگونومیک دارای گرمکن، سنسور دنده عقب، آینههای جانبی برقی و سیستم ایموبلایزر اشاره کرد. سنسور دریچه گاز مخصوص در مدلهای ۸۹ به بعد به ویژه در مدلهای دوگانه سوز از جمله سنسورهایی است که بیشتر دچار مشکل میشود و در دوگانه سوزها موجب میشود پیشرانه در حالت گازسوز خاموش شود و یا درست کار نکند. آن مدلهای که به پیشرانه TU5 مجهز هستند در خیلی از موارد در قسمت کاتالیزور دچار نقص میشوند.
تفاوت پارس بنزینی و پارس tu5 را از سایت پست روزانه دریافت کنید. این دو خودرو از لحاظ فنی هیچ فرقی با همدیگر ندارند و هر دو از پیشرانه TU5 و جعبه دنده ۵ سرعته دستی استفاده میکنند. پاسخ این است که هدف ما انتخاب کامل ترین محصول ایران خودرو از نظر مشخصات فنی و عملکرد بود و با وجود انواع و اقسام موتورهای پژو ،در نهایت به این نتیجه رسیدیم که پیشرانه پارس ELX که در واقع به نمونه های 1.8 لیتری زانتیا مربوط می شود،با 110 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور،یک سر و گردن از سایرین مطلوب تر است.ترمز چهارچرخ دیسک نیز از جمله مشخصاتی هستند که ELX را به گزینه ای بهتر نسبت به سایر بچه گربه های ایران خودرو مبدل می سازد،اما باید گفت که این روزها ایران خودرو در حال جایگزینی پیشرانه مورد بحث با گونه ای موسوم به XUM با حجم بیشتر (1905cc) است که طبق اطلاعات منتشر شده در وب سایت رسمی این شرکت،هیچ مزیت قابل توجهی نسبت به نمونه های 1.8 لیتری زانتیایی ندارد و حتی از نظر قدرت نیز نزدیک به 5 اسب بخار ضعیف تر شده است.جیلی و جک از پیشرانه های 1.8 لیتری و 1.5 لیتری مجهز به تکنولوژی زمان بندی متغییر سوپاپ ها بهره می برند،اما هیچ یک از عملکرد و قدرت قابل توجهی برخوردار نیستند،البته سامانه متغییر سوپاپ ها در مدل های امگرند 7 جیلی بر عملکرد هر دو میل سوپاپ نظارت دارد و قطعات دیگری هم نظیر دریچه گاز و …
هر دو مدل از غربیلک فرمان چرمی، تریم دورنگ (بژ/مشکی)، قطعات دکوراتیو طرح چوب، رودری بهینه و جلوآمپر تازه بهره میبرند. مجهز بودن به رینگهای آلومینیومی ۱۵ اینچ از ویژگیهای مدل پارس LX است. مشکل جوش آوردن و آسیب به سرسیلندر در مدلهای ۸۶ به بالا خیلی یافت میشود که البته دوگانه سوزها بیش از بقیه به این نقیصه دچار میشوند. البته میتوانید با پرداخت بیشتر خودرو را به طور کارخانهای آپشنال کنید اما در این صورت قیمت تمام شده ممکن است شما را به فکر خرید خودرویی کارکرده با استاندارد بیشتر و کیفیت بهتر از برندی دیگر بیندازد. البته بعضیها با ایجاد یک مجرا در کاتالیزور این ایراد را برطرف میکنند. در بخش زیر به تعدادی از این ویژگی های مثبت و منفی می پردازیم. این خودرو در آن زمان جزو لوکس ترین خودرو های تولید داخل بود و امکاناتی مثل تنظیم ارتفاع سیستم تعلیق و خاص بودن تجربه رانندگی، جذابیت زیادی به آن می بخشید. در زمان عرضه ELX قدیم، مالکان به سمت خرید این خودرو میرفتند، ولی نه به حدی که بتوان با آب و تاب تعریف کرد. علت این سر و صدا دقیق نبودن اندازههای آن است به طوری که میل سوپاپ در جای خودش با لرزش کار میکند.
میدهد لذا درعمل با چرخش محور پتانسیومتر ولتاژ خروجی از پایه 3 بین 5/0 تا 5 ولت تغییر میکند . پس از پایان تولید این خودرو در فرانسه شرکت خودروسازی سایپا در ایران در بین سال های 2001 تا 2010 میلادی این اتومبیل را در تهران تولید کرد . جالب است بدانید تیپ LX پژو پارس، معمولا بیشترین اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار را دارد! این محصول را میتوانید در دو تیپ ۲۸۵۱۳ و ۲۸۵۱۵ خریداری کنید. داشتن شاخص بالای API: یکی از اصلی ترین مشخصاتی که این محصول دارد، می توان به برخورداری آن از شاخص بالای API اشاره کرد. ولی متاسفانه این افراد نمیدانند کدام فروشگاه هم محصول با کیفیت و هم قیمت مناسب خدمات می دهد. در خیلی از مراجعاتی که به ما میشود و در خودروهای تولید شده از ۸۵ به بعد بیشتر است زوزه کشیدن جعبه دنده است که ناشی از کیفیت و دقت پایین ساخت دندههای جعبه دنده است. به اعتقاد من این مشکل ناشی از عدم تخلیه درست کاتالیزود و کل سیستم است. حجم روغن موتور مورد نیاز با فیلتر ۴،٨۵ لیتر است، انتخاب درست روغن موتور موجب افزایش طول عمر موتور و کاهش مصرف سوخت می شود. ما برای رفع آن مجبوریم رادیاتور استاندارد را که ۴.۵ لیتر حجم آب دارد با یک رادیاتور دیگر عوض کنیم که نزدیک به ۶ لیتر حجم دارد.