اولین فراتحلیل نوید یوگا ، مراقبه ، هوشیاری در ضربه مغزی را نشان می دهد – ScienceDaily


هنگامی که ربکا آکابچوک هنگام کار در مقطع دکترای خود در رشته فیزیولوژی و مغز و اعصاب در دانشگاه UConn ، آسیب های مغزی آسیب دیده مغزی را مطالعه کرد ، با یک ورزشکار دانش آموز ملاقات کرد که چندین ضربه مغزی داشته است.

آکابچوک گفت: “هنگامی که من شروع به ضربه مغزی کردم ، مردم تازه شروع به مراجعه به من کردند.” “خانواده های مدرسه دخترم ، هر وقت کسی دچار ضربه مغزی می شد ، من در مورد آن می شنیدم – من این داستان های شخصی و تمام مبارزات افرادی را که دچار ضربه مغزی شده بودند و علائم آنها از بین نمی رفت ، می شنیدم.”

بنابراین این برای یک دانشجوی ورزشکار بود که به آکابچوک گفت که هنگامی که زنگ هشدار دود در خوابگاه او خاموش می شود ، تشنج را تجربه خواهد کرد.

آكابچوك ، كه در سال 2016 دكترای خود را دریافت كرد و هم اکنون دانشجوی دكترا در م Instituteسسه بهداشت و مداخله UConn است ، گفت: “تمام این علائمی كه وی باید با آن مقابله كند – علائم واقعاً عمیق – یك ضربه ناپیدا است.” و Policy یا InCHIP. “مردم فکر می کنند شما باید بهتر شوید ، آسیب دیدگی خیلی مدتی قبل اتفاق افتاده است. چرا شما بهتر نیستید؟ و سپس وقتی دکتر به شما می گوید فقط استراحت کنید ناامیدی بیشتر می شود ، هیچ کار دیگری نمی توان کرد. اما هنوز سردرد یا احساس خستگی یا افسردگی دارید. “

علائم ضربه مغزی مزمن به سختی قابل درمان است. اما آکابچوک – که همچنین یک مربی یوگا در هبرون است و 17 سال است که به تدریس یوگا می پردازد – امیدوار است که یک مطالعه اخیراً منتشر شده در InCHIP ، اولین متا آنالیز استفاده از یوگا ، مدیتیشن و ذهن آگاهی – مداخلات برای درمان موثر علائم مزمن ضربه مغزی به کسانی که هنوز با علائم خود دست و پنجه نرم می کنند امیدوار خواهد شد. این مطالعه اخیراً در ژورنال منتشر شده است روانشناسی کاربردی: سلامتی و رفاه.

آكابچوك ، مسئول تحقيقات ، گفت: “اين واقعاً يك پروژه پرشور براي من بود به اين مفهوم كه اين دو زمينه مورد علاقه ، ضربه مغزي با يوگا و مديتيشن را تركيب مي كند.” “از مطالعات دیگر ، ما می دانیم که یوگا و مراقبه می تواند در کاهش التهاب سیستمیک مفید باشد ، و می دانیم که اگر افراد با علائم افسردگی روبرو هستند ، در افزایش خود شفقت و کاهش تجربه مفید هستند.”

بیشتر مطالعاتی که در مورد اثربخشی یوگا ، مراقبه و ذهن آگاهی در ضربه های مغزی انجام می شود اندک است. آکابچوک و تیم او برای فراتحلیل خود ، داده های 22 تحقیق مختلف از جمله آثار منتشر شده و منتشر نشده را جمع آوری کردند که در مجموع 539 شرکت کننده در مطالعه را شامل می شد و تأثیر سه مداخله را در دسته بندی نتایج – از جمله سلامت روان ، سلامت جسمی ، نتایج شناختی ، کیفیت زندگی و نتایج اجتماعی / شغلی – و برای نتایج خاص سلامتی مانند افسردگی ، توجه ، اضطراب و خستگی. این تیم سپس از روشهای پیشرفته فرا تحلیلی برای گردآوری و ارزیابی نتایج این مطالعات استفاده می کند.

آکابچوک می گوید: “نتایج اصلی که مشاهده کردیم کاهش قابل توجه افسردگی و خستگی بود.” “به خصوص با خستگی ، تأثیر زیادی داشت ، از این نظر که خستگی علامت سختی برای مقابله با بیماران است ، چشمگیر است.”

متاآنالیز دریافت که مداخلات ذهن و بدن به طور مداوم علائم را تقریباً در تمام نتایج اندازه گیری شده بهبود می بخشد. محققان خاطرنشان كردند كه روندها قابل توجه است ، به دلیل تنوع بیماران در این مطالعه و دشواری شناخته شده در تسكین علائم ضربه مغزی مزمن.

آکابچوک می گوید تحقیقات بیشتر و بیشتری برای کشف بیشتر مزایای یوگا ، مراقبه و ذهن آگاهی در برنامه های درمان ضربه مغزی لازم است. وی همچنین گفت که تحقیقات بیشتری برای کمک به محققان و عموم مردم در درک مکانیسم های این نوع مداخلات باعث بهبودی و کاهش علائم ضربه مغزی لازم است.

اما مهمتر از همه ، به نظر می رسد گنجاندن نوعی تمرین یوگا ، مدیتیشن یا ذهن آگاهی به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی برای یک آسیب خفیف ضربه مغزی ، تأثیرات سوئی برای بیمار نداشته باشد ، بنابراین اشکالات کمی در تلاش وجود دارد.

آكابچوك می گوید: “مغز را تقریباً به عنوان ACL در نظر بگیرید – اگر ACL خود را بشكنید ، آن را آرام خواهید كرد ، اما همچنین برای ترمیم آن نیز قدم هایی برمی دارید.” “اگر از این نظر به مغز فکر کنید ، ضربه مغزی نیز مانند یک آسیب توان بخشی است ، زیرا از طریق توان بخشی می توانید مسیرهای خاصی را در مغز تقویت کنید. و به آرامی از طریق موقعیت های یوگا حرکت کنید.”

وی ادامه می دهد: “شاید شروع با یک برنامه مدیتیشن یا یک گروه مراقبه آنلاین برای یادگیری اصول و روزانه 10 دقیقه وقت برای مدیتیشن. اگر فردی هستید که نمی تواند آرام بنشیند ، شاید یوگا برای شما بهتر باشد. اگر در پایان روز خیلی خسته هستید ، شاید فقط اسکن بدن با تمرینات تنفس عمیق برای شما بهتر باشد. این یک درمان معجزه آسا نخواهد بود ، بلکه چیزی فراتر از چیزی است که می تواند با قرار دادن آنها در ابزارهایی در زندگی روزمره ، به مرور زمان فوایدی فراهم کند. من واقعاً امیدوارم این به افرادی که با علائم خود دست و پنجه نرم می کنند کمک کند. “


منبع: hobobat-news.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*