استرس ، افسردگی و تعطیلات: نکاتی برای کنار آمدن


استرس ، افسردگی و تعطیلات: نکاتی برای کنار آمدن

استرس و افسردگی می تواند تعطیلات شما را خراب کرده و به سلامتی شما آسیب برساند. واقع بین باشید ، از قبل برنامه ریزی کنید و به دنبال حمایت باشید تا از استرس و افسردگی جلوگیری کند.

از پرسنل کلینیک مایو

فصل تعطیلات اغلب میهمانان ناخواسته را به وجود می آورد – استرس و افسردگی. و جای تعجب نیست تعطیلات اغلب مجموعه ای از نیازهای گیج کننده – آشپزی ، خرید ، پخت و پز ، نظافت و سرگرمی را برای شما تعریف می کنند. و اگر بیماری ویروس کرونا 2019 (COVID-19) در جامعه شما در حال گسترش است ، ممکن است استرس اضافی را تجربه کنید یا نگران سلامتی خود و عزیزانتان باشید. همچنین ممکن است احساس استرس ، ناراحتی یا اضطراب کنید زیرا برنامه های تعطیلات ممکن است متفاوت باشد کووید -19 پاندمی.

اما با برخی نکات کاربردی می توانید استرس همراه تعطیلات را به حداقل برسانید. حتی ممکن است بیش از آنچه تصور می کنید از تعطیلات لذت ببرید.

نکاتی برای جلوگیری از استرس و افسردگی در تعطیلات

وقتی استرس در اوج است ، متوقف شدن و تجدید سازمان مجدد مشکل است. در وهله اول سعی کنید از استرس و افسردگی جلوگیری کنید ، خصوصاً اگر تعطیلات در گذشته پیامدهای عاطفی داشته باشد.

  1. احساسات خود را تصدیق کنید. اگر یکی از نزدیکان شما اخیراً فوت کرده است و یا به دلایل دیگری نمی توانید در کنار عزیزان باشید ، درک کنید که احساس غم و اندوه طبیعی است. خوب است که وقت بگذارید و گریه کنید یا احساسات خود را بیان کنید. فقط به این دلیل که فصل تعطیلات است نمی توانید خود را مجبور به خوشبختی کنید.
  2. رسیده است اگر احساس تنهایی یا انزوا می کنید ، به دنبال رویدادهای اجتماعی ، مذهبی یا سایر اجتماعات باشید. بسیاری از آنها می توانند وب سایت ، گروه پشتیبانی آنلاین ، سایت های رسانه های اجتماعی یا رویدادهای مجازی داشته باشند. آنها می توانند حمایت و دوستی ارائه دهند.

    اگر در تعطیلات دچار استرس شده اید ، می تواند به شما کمک کند در مورد نگرانی های خود با یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود صحبت کنید. سعی کنید به یک متن ، تماس یا گپ ویدیویی متصل شوید.

    داوطلب کردن وقت یا انجام کاری برای کمک به دیگران نیز روش خوبی برای بالا بردن روحیه و گسترش روابط دوستانه است. به عنوان مثال ، بگذارید در تعطیلات یک وعده و دسر را در خانه یکی از دوستان خود بگذارید.

  3. واقع بین باش. تعطیلات لازم نیست کاملاً مناسب باشند یا دقیقاً مانند سال گذشته باشند. با تغییر و رشد خانواده ها ، آداب و رسوم نیز تغییر می کند. چند مورد را انتخاب کنید تا به آنها پایبند باشید و در ایجاد موارد جدید آزاد باشید. به عنوان مثال ، اگر فرزندان بزرگتر یا سایر اقوام شما نمی توانند به خانه شما بیایند ، روشهای جدیدی برای جشن گرفتن با هم پیدا کنید ، مانند اشتراک گذاری عکس ، ایمیل یا فیلم. یا عملاً در یک تماس ویدیویی ملاقات کنید. اگرچه ممکن است امسال برنامه های تعطیلات شما متفاوت باشد ، شما می توانید راه هایی برای جشن گرفتن پیدا کنید.
  4. اختلافات را کنار بگذارید. سعی کنید اعضای خانواده و دوستان را همانطور که هستند بپذیرید ، حتی اگر همه انتظارات شما را برآورده نکند. شکایات را تا زمان مناسب تری برای بحث کنار بگذارید. و اگر دیگران ناراحت شوند یا اشتباهی را تجربه کنند قابل درک است. به احتمال زیاد ، آنها نیز تأثیرات استرس و افسردگی در تعطیلات را احساس می کنند.
  5. به بودجه پایبند باشید. قبل از اینکه هدیه و غذا بخرید ، تصمیم بگیرید که چقدر می توانید هزینه کنید. سپس به بودجه خود پایبند باشید. سعی نکنید خوشبختی را با بهمن هدیه بخرید.

    این گزینه ها را امتحان کنید:

    • کمک مالی به نام یک شخص خیریه.
    • هدیه خانگی بدهید.
    • مبادله هدایای خانوادگی را شروع کنید.
  6. از پیش برنامه ریزی. روزهای خاصی را برای خرید ، پخت و پز ، ارتباط با دوستان و سایر فعالیت ها اختصاص دهید. به این موضوع توجه کنید که آیا می توانید برای هر مورد خود به صورت آنلاین خرید کنید. فهرست های خود را برنامه ریزی کنید و سپس لیست خرید خود را تهیه کنید. این به شما کمک می کند تا از سردرگمی لحظه آخری در مورد خرید مواد فراموش شده جلوگیری کنید. و حتما در تهیه و تمیز کردن وعده های غذایی کمک کنید.
  7. نه گفتن را بیاموزید. بله گفتن وقتی مجبورید نه بگویید می تواند احساس ناراحتی و سرخوردگی کند. دوستان و همکاران می دانند که اگر نمی توانید در هر پروژه یا فعالیتی شرکت کنید. اگر وقتی رئیس شما از شما می خواهد اضافه کار کنید ، نه گفتن امکان پذیر نیست ، سعی کنید چیز دیگری را از دستور کار خود حذف کنید تا وقت از دست رفته را جبران کنید.
  8. عادت های سالم را کنار نگذارید. اجازه ندهید تعطیلات برای همه رایگان باشد. تعارف بیش از حد فقط بر استرس و احساس گناه شما می افزاید.

    این پیشنهادات را امتحان کنید:

    • قبل از وعده های غذایی میان وعده درست کنید تا در استفاده از شیرینی ، پنیر یا نوشیدنی زیاده روی نکنید.
    • وعده های غذایی سالم بخورید.
    • زیاد بخواب
    • فعالیت بدنی منظم را در برنامه روزانه خود بگنجانید.
    • تمرینات تنفس عمیق ، مدیتیشن یا یوگا را امتحان کنید.
    • از مصرف بیش از حد تنباکو ، الکل و مواد مخدر خودداری کنید.
    • آگاه باشید که چگونه فرهنگ اطلاعات می تواند استرس غیرضروری ایجاد کند و زمانی را که برای خواندن اخبار و رسانه های اجتماعی می گذرانید را متناسب با نظر خود تنظیم کنید.
  9. یک نفسی بگیر. کمی برای خودتان وقت بگذارید. فعالیتی را که دوست دارید پیدا کنید. به خودت استراحت کن صرف تنها 15 دقیقه بدون حواس پرتی می تواند شما را به اندازه کافی تازه کند تا بتوانید از پس همه کارهای لازم برآیید. چیزی پیدا کنید که با پاکسازی ذهن ، کند شدن تنفس و بازیابی آرامش درونی ، استرس را کاهش می دهد.

    برخی از گزینه ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

    • شب راه رفتن و تماشای ستاره ها
    • گوش دادن به موسیقی آرامش بخش
    • کتاب خواندن
  10. در صورت نیاز به کمک حرفه ای کمک کنید. علی رغم تمام تلاش های شما ، ممکن است دائماً غمگین یا مضطرب باشید ، از شکایت های جسمی رنج ببرید ، قادر به خوابیدن نباشید ، تحریک پذیر و ناامید باشید و از عهده انجام وظایف روزمره بر نیایید. اگر این احساسات برای مدتی ادامه داشت ، با پزشک یا متخصص بهداشت روان صحبت کنید.

کنترل تعطیلات را در دست بگیرید

اجازه ندهید تعطیلات به چیزی تبدیل شود که از آن می ترسید. در عوض ، برای جلوگیری از استرس و افسردگی که ممکن است در تعطیلات رخ دهد ، اقداماتی انجام دهید. یاد بگیرید عوامل تعطیلات خود را مانند فشارهای مالی یا خواسته های شخصی تشخیص دهید ، بنابراین می توانید قبل از اینکه منجر به شکست شوند با آنها کنار بیایید. با کمی برنامه ریزی و کمی تفکر مثبت ، می توانید در تعطیلات آرامش و لذت را پیدا کنید.

.


منبع: hobobat-news.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*